03.01.13 |
|
ГЛУХІВСЬКА РАЙОННА РАДА СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ ШОСТЕ СКЛИКАННЯ ШОСТА СЕСІЯ РІШЕННЯ 29.04.2011 Глухів
З метою визначення існуючого та перспективного потенціалу енергозбереження, розроблення основних напрямків його реалізації в матеріальному виробництві та сфері послуг, створення програми першочергових та перспективних заходів і завдань з підвищення енергоефективності та освоєння практичного потенціалу енергозбереження, відповідно до рішення Сумської обласної ради від 15.10.2010 про Регіональну програму підвищення енергоефективності в Сумській області на 2010-2015 роки, відповідно до п.16 ч.І статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада ВИРІШИЛА: 1. Затвердити районну програму підвищення енергоефективності в Глухівському районі на 2011-2015 роки (додається).
2. Організацію виконання даного рішення покласти на Глухівську районну державну адміністрацію.
3. Рекомендувати: відділам розвитку інфраструктури, освіти, культури і туризму Глухівської районної державної адміністрації, виконавчим комітетам сільських та селищних рад забезпечити виконання заходів районної програми підвищення енергоефективності в Глухівському районі на 2011-2015 роки.
4. Рішення районної ради від 29.08.2003 року «Про стан енергозбереження в районі» вважити таким, що втратило чинність.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань промисловості, будівництва, транспорту, зв’язку, торгівлі і розвитку підприємництва.
Голова В.В.Цюкало
Додаток до рішення районної ради від 29.04.2011 р.
Районна програма підвищення енергоефективності в Глухівському районі на 2011-2015 роки Зміст
1. Паспорт районної програми підвищення енергоефективності в Глухівському районі на 2011-2015 роки (далі – Програма)
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма 2.1. Загальна характеристика енергоспоживання в районі Однією з найбільш гострих проблем України на сучасному етапі її розвитку є проблема стабільного енергозабезпечення і ефективного використання енергоресурсів. Це питання також гостро постає і у Глухівському районі. Основними видами паливно-енергетичних ресурсів району залишаються дрова та природний газ (Мал.1). У порівнянні з 2007 роком у структурі споживання паливно-енергетичних ресурсів збільшилась частка використання електроенергії та природного газу, при одночасному скороченні витрат дров.
Мал. 1. Структура споживання паливно-енергетичних ресурсів у районі. З метою економного використання енергоресурсів у закладах бюджетної сфери району проводиться реконструкція котелень, заміна застарілих котлів з низьким ККД, модернізація насосів, установлення приладів обліку. За останні роки на території Глухівського району було впроваджено ряд заходів з енергозбереження, а саме: замінено 4 котли на сучасні з більшим ККД для роботи на біопаливі у закладах Глухівського відділу освіти, відремонтовано 9 систем опалення приміщень закладів медицини та освіти, проведено промивку 4 систем опалення приміщень закладів культури та освіти, замінено 10 енергоємних насосів на енергозберігаючі у закладах освіти . На даний час всі основні насоси в системах опалення закладів освіти замінені на менш потужні енергозберігаючі, залишилось декілька резервних насосів з електродвигунами потужності від 3 до 5 кВт. Також замінено 5 приладів обліку споживання електроенергії та природного газу на прилади І класу у бюджетних закладах, замінено 350 м труб тепломереж на попередньо ізольовані у двотрубному вимірі у Соснівському НВК, проведено ремонт теплової мережі у Студенецькому НВК. Всього у бюджетних закладах замінено 128 вікон, а саме 119 шт. – по закладам відділу освіти, 4 вікна у медичних установах , 5 вікон у сільських радах та 4 дверей на металопластикові у закладах бюджетної сфери. Продовжуються роботи по заміні ламп розжарювання на енергозберігаючі газонаповнені для освітлення приміщень у закладах бюджетної сфери, всього замінено 294 лампи. Переведено на альтернативні види палива 11 об’єктів бюджетної сфери: 7 об’єктів на електричне опалення, у 4 закладах культури встановлені теплогенератори, у Баницькому СБК встановлено електрокалорифер; на електричне опалення переведено 69 житлових будинків. Проведено реконструкцію вуличного освітлення у населених пунктах району з встановленням 1130 енергозберігаючих ламп та 83 щитів зонного обліку спожитої електричної енергії. Впроваджено зонний облік спожитої електричної енергії при водопостачанні на 21 водонапірних вежах населених пунктів (у селах Фотовиж - 1, Будівельне - 2, Пустогород -1, Сваркове - 2, Кучерівка -3, Студенок - 3, Білокопитове – 2, В.- Слобода – 1, Землянка – 1, Обложки – 3, Уздиця – 1, Шевченкове – 1). Проблема, на розв’язання якої спрямована Програма, полягає у необхідності зниження рівня споживання паливно-енергетичних ресурсів закладами бюджетної сфери та населенням району. 2. Мета Програми Основною метою Програми на теперішній час та найближчу перспективу є надійне, економічноефективне та екологічно чисте енергозабезпечення за умов зменшення питомих витрат органічного палива, збільшення обсягів використання місцевих альтернативних видів палива та поновлюваних джерел енергії. Реалізація заходів Програми дозволить досягти: - скорочення споживання паливно-енергетичних ресурсів; - використання місцевих альтернативних видів палива; - скорочення споживання електричної енергії; - скорочення бюджетних видатків на оплату паливно-енергетичних ресурсів за рахунок упровадження заходів і технологій ефективного використання енергоресурсів, що передбачають використання електричного теплоакумуляційного обігріву, широкого використання природних джерел поновлюваних енергоресурсів за рахунок використання біомаси. Крім того, Програма передбачає розробку основних напрямків політики енергозбереження з метою вдосконалення існуючої нормативно-правової бази, системи управління енергозбереженням у районі, а також формування сприятливого екологічного середовища. Реалізація Програми буде здійснюватися у першу чергу на базі навчально-виховних та медичних закладах Глухівського району. Оптимальне функціонування паливно-енергетичного комплексу району є фундаментальним фактором забезпечення життєдіяльності її економіки та задоволення соціальних потреб населення. 4.1. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми Основні напрямки підвищення ефективності використання ПЕР споживачами всіх категорій пропонуються наступні. Для населення району оптимальними шляхами зниження витрат ПЕР слід вважати: - використання місцевих видів палива; - проведення заходів з утеплення будинків; - використання енергоефективних освітлювальних приладів та енергозберігаючих електричних ламп; - використання електроенергії для потреб опалення. Для бюджетної сфери основні шляхи підвищення ефективності використання ПЕР пропонуються наступні: 1. Модернізація систем теплопостачання: - заміна труб у теплових мережах на попередньо ізольовані труби з прокладкою в безканальному варіанті; - промивка системи опалення приміщень; - упровадження приладів контролю та регулювання. 2. Модернізація котелень: - використання сучасних котлів з коефіцієнтом корисної дії понад 90%; - впровадження електричного опалення; - максимальне застосування місцевих альтернативних видів палива; - заміна вхідних дверей та вікон на металопластикові. 3. Санація (утеплення фасадів, зовнішніх огороджувальних конструкцій) житлових будинків, будівель закладів бюджетної сфери. 4. Використання енергоефективних освітлювальних приладів та енергозберігаючих електричних ламп. 5. Впровадження зонного обліку електричної енергії на водонапірних вежах при водопостачанні.
4.2. Обсяги та джерела фінансування Програми Фінансування Програми передбачається здійснювати за рахунок державного бюджету, місцевих бюджетів, інвестицій, інших джерел, включаючи кошти населення, в загальному обсязі 20230,92 тис. гривень, у тому числі з державного бюджету – 17235,92 тис.грн., районного бюджету – 751,23тис.грн., місцевих бюджетів – 588,91 тис.грн., інших джерел, включаючи кошти населення – 1654,86 тис. грн.. Прогнозні обсяги та джерела фінансування заходів з підвищення енергоефективності області наведено у додатку 1. Кошти державного бюджету використовуються за напрямками: - заміна застарілого котельного обладнання; - санація будівель. Кошти місцевих бюджетів використовуються за напрямками: - обладнання бюджетних установ сучасними системами опалення на основі використання відновлюваних видів палива; - упровадження заходів з енергозбереження в бюджетних установах (заміна вікон, утеплення зовнішніх стін, підлог, горищ, заміна освітлювальних приладів та ламп на сучасні енергозберігаючі тощо). Кошти з інших джерел використовуються за напрямками: - скорочення норм питомих витрат ПЕР; - здійснення заходів щодо підвищення ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів у виробничій сфері; - використання нетрадиційних видів палива. Кошти населення використовуються за напрямками: - використання альтернативних та відновлюваних джерел енергії та видів палива для побутового опалення; - здійснення заходів щодо утеплення будинків. Виконання Програми буде здійснюватись протягом 2011-2015 років і поділяється на два етапи: перший етап – 2011-2014 роки, другий – 2015 рік.
5. Перелік завдань, заходів програми та результативні показники Цей розділ включає комплекс заходів щодо аналізу стану енергоефективності економіки району, розробки цільових проектів енергозбереження та механізмів їх реалізації, спрямованих на зниження потенціалу енергоспоживання. Зазначені проблеми будуть розв’язуватись завдяки реалізації заходів наступного характеру: - організаційного; - технічного (технологічного).
5.1. Заходи організаційного характеру Основними організаційними заходами державної підтримки енергозбереження в районі є: створення та удосконалення системи регіонального управління енергозбереженням і координації формування та виконання Програми з проведенням аналізу правових, економічних умов та усуненням виявлених перепон; забезпечення обов’язковості розробки і впровадження програм енергозбереження суб’єктами господарської діяльності та бюджетними організаціями; внесення пропозицій щодо удосконалення правових та законодавчих основ реалізації енергозберігаючих проектів; участь у семінарах та конференціях-виставках з питань підвищення ефективності енерговикористання у всіх галузях та побуті; Для прискорення процесу та розвитку ринку енергоефективних технологій необхідно здійснити удосконалення механізмів стимулювання енергозбереження на державному рівні. Це вдосконалення слід розглядати, перш за все, у рамках виконання Програми, як важливий організаційний захід щодо забезпечення масового впровадження енергозберігаючих технологій за рахунок застосування механізму економічного стимулювання ощадливого споживання енергоносіїв. Для цього пропонується впровадження та вдосконалення таких економічних механізмів енергозбереження: стимулювання притоку інвестицій; зниження інвестиційних ризиків для залучених в енергозбереження капіталів; системне впровадження приладів обліку спожитих енергоносіїв; застосування економічних санкцій до споживачів, що неефективно використовують ПЕР (за марнотратне використання та перевитрати понад встановлені питомі норми споживання ПЕР, використання документації та обладнання, що не відповідають вимогам чинних стандартів та нормативів енергоспоживання, відсутність їх обліку); розроблення та періодичне оновлення енергетичних паспортів усіма господарчими споживачами ПЕР; розроблення механізму фінансування заходів щодо енергозбереження на підприємстві за рахунок самофінансування шляхом створення цільових фондів енергозбереження; встановлення персональної відповідальності керівників підприємств за перевитрати паливно-енергетичних ресурсів.
5.2. Заходи технологічного характеру 5.2.1. Енергозбереження в бюджетній сфері З метою забезпечення населення, бюджетних установ альтернативними видами палива розроблено та затверджено рішенням обласної ради від 16.01.2009 Програму по організації виробництва та використання місцевих поновлювальних видів палива в області на 2009-2015 роки. Із котельні 36 бюджетної сфери на сьогодні на твердому паливі працює 34 котелень, що становить 94 %. Разом з тим залишається в експлуатації значна кількість котлів у системах опалення закладів бюджетної сфери, що не відповідають сучасним вимогам з енергоефективності та потребують заміни (додаток 2). Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2010 р. №243 «Про затвердження Державної цільової економічної програми енергоефективності на 2010-2015 роки» Глухівською районною державною адміністрацією розроблено 3 проекти зі скорочення споживання природного газу на загальну суму 2,099 млн. гривень. Всі ці проекти з переобладнання котелень закладів бюджетної сфери на використання альтернативних видів палива, що зазначені в додатку 3. У бюджетній сфері продовжується впровадження технічних заходів, спрямованих на ефективне використання енергетичних ресурсів. Протягом 2010 року замінено 9 вікно, 163 лампи розжарювання на енергоефективні освітлювальні прилади, переобладнано на електроопалення 2 об’єкта бюджетної сфери. Тепловитрати через огороджуючі конструкції будинків в Україні складають до 70% всіх загальних витрат, а в розвинених країнах Західної Європи вони дорівнюють 38-44%, тобто в 2 рази менше. В умовах постійно зростаючих цін на основні види енергоресурсів та значної зовнішньоекономічної залежності від постачальників енергоносіїв, питання покращення показників енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів в бюджетних установах, набувають особливої актуальності у зв’язку із нагальною необхідністю економії бюджетних коштів на їх утримання. Проведення санаційних робіт у будівлях бюджетних установ дасть змогу зменшити обсяги бюджетного фінансування на їх утримання до 25-30 %.
Перелік інвестиційних проектів із санації будівель закладів бюджетної сфери наведено в додатку 4. Проведення санаційних робіт у будівлях бюджетних установ дасть змогу зменшити обсяги бюджетного фінансування на їх утримання до 50%. Також гостро постає проблема щодо заміні труб тепломереж на нові попередньоізольовані труби. (Додаток 5)
5.2.2. Енергозбереження за рахунок використання нетрадиційних відновлюваних джерел енергії (НВДЕ) Невід'ємним елементом стратегії забезпечення енергозбереження в регіоні повинно стати максимальне використання НВДЕ. Аналіз українського досвіду експлуатації енергетичних об'єктів, що використовують відновлювані та нетрадиційні джерела, а також врахування світового досвіду в цій галузі, свідчать про пріоритетність технологій використання енергії сонячного випромінювання, вітру, гідроенергії малих рік, промислових теплових викидів, біоенергетики (дизельне паливо, що виробляється з рапсу) тощо. До найбільш перспективних НВДЕ, обсяги яких необхідно системно створювати в районі, належить організація децентралізованих заготівель, переробки та використання місцевих видів палива: відходів сільськогосподарського виробництва, включаючи солому. Найбільш доступною зоною застосування НВДЕ в районі є мала енергетика. За наявності сприятливих умов - близького розташування ліній електропередач та перспективних для НВДЕ ділянок - можливе створення на базі НВДЕ електростанцій малої та середньої потужності. Важливим напрямком удосконалення структури паливно-енергетичного балансу є перехід до раціонального поєднання традиційних та нетрадиційних джерел енергії, розвиток і впровадження програми використання альтернативних джерел електроенергії, збільшення їх частки в загальному енергетичному балансі району.
Електричне опалення. У кліматичних умовах України для підтримання температури в оселях та робочих приміщеннях в опалювальний сезон витрачається величезна кількість палива, переважно природного газу. Але перспективи вичерпання найбільш технологічних видів палива вже призвели до значного підвищення їхньої вартості на світовому ринку і виразно визначили тенденцію до її подальшого зростання. Транспортування електроенергії не створює великих проблем, тому з урахуванням наявності на Україні АЕС перспективним є використання електроенергії і для теплопостачання. Україна має надлишок електричної енергії при суттєвій залежності економіки від імпортованого природного газу. Стаціонарне електричне опалення завойовує все більшу популярність завдяки високому ККД, низьким капітальним витратам, простоті монтажу, високим гігієнічним й екологічним показникам, можливістю автоматизації регулювання та оптимізації витрат за рахунок багатотарифного обліку електроенергії. Однак паралельно з переводом на електроопалення необхідно вирішити питання збільшення потужності та підвищення категорійності електропостачання споживача, оскільки існуюча електромережа здебільшого не розрахована на навантаження системи електроопалення. Застосування електроенергії для опалення дасть змогу вигідно використовувати недорогу «нічну» електроенергію, зменшуючи навантаження на енергомережі в денні години «пік». На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2006 р. № 502-р «Про переведення населених пунктів на опалення електроенергією», доручення голови обласної державної адміністрації від 30.11.06р. № 34 „Про обласну робочу групу щодо розроблення заходів з переобладнання населених пунктів опалювальними електроустановками” в районі вживаються заходи щодо переобладнання житлових будинків та бюджетних установ району опалювальними електроустановками з урахуванням технічних властивостей електромереж, визначення необхідних обсягів фінансування та місцевостей, що мають найсприятливіші умови для переведення приміщень на опалення електроенергією.
Заміна ламп розжарювання на енергоефективні освітлювальні прилади у бюджетній сфері З метою забезпечення скорочення енергоспоживання установами та організаціями бюджетної сфери, переведення бюджетних установ на використання енергоефективних освітлювальних приладів, насамперед, вітчизняного виробництва в програмі передбачено проведення енергетичного аудиту бюджетних установ і організацій та заміну 8260 шт. освітлювальних приладів. Одним із заходів з енергозбереження є встановлення зонного обліку електричної енергії на водонапірних вежах при водопостачанні. Перелік планового встановлення зонного обліку наведено у додатку 6.
6. Напрями діяльності та заходи Програми З метою організації виконання Програми необхідно відділам та управлінням районної державної адміністрації, сільським та селищним радам району передбачити у своїх планах наступні напрями діяльності: 1. Розроблення інвестиційних проектів та пропозицій щодо їх фінансування з розміщенням на сайтах НАЕР, Мінрегіонбуду, МінЖКГ, тощо. 2. Щорічне включення до плану соціально-економічного розвитку району завдань з виконання заходів Програми з визначенням джерел їх фінансування та термінів реалізації. 3. Проведення інформування та консультацій з підприємствами незалежно від форм власності щодо шляхів і засобів зниження рівня споживання ПЕР. 4. Вживання заходів щодо освіти населення з питань енергозбереження, постійне висвітлення в засобах масової інформації заходів для підвищення рівня енергоефективності. 5. Розроблення проекту програми відновлення видобутку торфу та узгодження її положень з Міністерством вугільної промисловості України. Першочергові заходи Програми підвищення енергоефективності в Сумській області на 2010-2015 роки зазначені в додатку 7.
7. Координація та контроль за ходом виконання Програми Координація та контроль за виконанням цієї Програми покладається на відділ розвитку інфраструктури Глухівської районної державної адміністрації. Крім цього, до участі залучатимуться виконавчі комітети сільських та селищних рад, галузеві управління та відділи районної державної адміністрації. Заходи і завдання Програми щороку включатимуться до Програми економічного та соціального розвитку району на відповідний рік у розділі "Енергозабезпечення та енергозбереження",. Обсяги фінансування заходів Програми визначатимуться щороку, виходячи з фінансових можливостей бюджетів. Учасникам Програми щороку до 25 січня необхідно надавати інформацію про виконання заходів і завдань за попередній рік до відділу розвитку інфраструктури Глухівської районної державної адміністрації, відділу розвитку інфраструктури Глухівської районної державної адміністрації щороку до 20 лютого – головному управлінню промисловості та розвитку інфраструктури Сумської обласної державної адміністрації про хід виконання програми. Моніторинг головних завдань Програми здійснюватиметься з метою проведення контролю показників енергоефективності, аналізу їх виконання та проведення рейтингової оцінки стану енергозбереження в районі. При визначенні рейтингу обов'язково враховуються наступні показники: обсяги коштів, залучених на впровадження заходів щодо енергозбереження та ефективності їх використання; стан впровадження приладів обліку споживання ПЕР; рівень виконання організаційно-технічних заходів з підвищення енергоефективності, передбачених Програмою.
Додаток 1 до Програми Прогнозні обсяги та джерела фінансування заходів з підвищення енергоефективності району тис. гривень
*Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2010 р. № 243 «Про затвердження Державної цільової економічної програми енергоефективності на 2010-2015 роки».
Додаток 2 до Програми
Наявність застарілих котлів у котельнях закладів бюджетної сфери району
Додаток 3 до Програми
Перелік проектів з переобладнання котелень закладів бюджетної сфери на використання альтернативних видів палива
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2010 р. №243 «Про затвердження Державної цільової економічної програми енергоефективності на 2010-2015 роки» Додаток 4 до Програми
Перелік інвестиційних проектів із санації будівель закладів бюджетної сфери
Додаток 5 до Програми Наявність застарілих теплових мереж
Додаток 6 до Програми Водонапірні вежі на території району
Додаток 7 до Програми План заходів до Регіональної програми підвищення енергоефективності на 2011-2015 роки
Додаток 8 до Програми Перевідні коефіцієнти У Програмі застосовані перевідні коефіцієнти між різними видами енергоресурсів, визначені статистичною формою звітності 11-МТП. 1000 куб. метрів природного газу – 1,16 т у.п. 1 Гкал теплової енергії – 0,143 т у.п. 1000 кВт-год. електроенергії – 0,351 т у.п. 1 тонна вугілля – 0,75 т у.п. 1 куб. метр дров (у щільному вимірі) – 0,266 т у.п. 1 тонна паливного торфу – 0,29 т у.п. 1 тонна скрапленого газу – 3,2 т у.п. 1 тонна мазуту топкового – 1,46 т у.п. 1 тонна бензину моторного – 1,49 т у.п. 1 тонна дизпалива – 1,45 т у.п. 1000 куб. метр природного газу = 8,11 Гкал теплової енергії = 3305 кВт-год. електроенергії = 1,55 тонни вугілля = 4,36 куб. метра дров 1000 кВт-год. електроенергії = 303 куб. метр природного газу = 2,45 Гкал теплової енергії = 0,468 тонни вугілля = 1,32 куб. метр дров 1 Гкал теплової енергії = 407 кВт-год. електроенергії = 123 куб. метр природного газу = 0,191 тонни вугілля = 0,54 куб. метр дров. |
Дата последнего изменения этого узла 27.10.2011