15.02.12 |
|
« ј ќ Ќ ” – ј ѓ Ќ » ѕро засади запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ
÷ей «акон визначаЇ основн≥ засади запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њкорупц≥њ в публ≥чн≥й ≥ приватн≥й сферах сусп≥льних в≥дносин, в≥дшкодуванн¤ завданоњ внасл≥док вчиненн¤ корупц≥йних правопорушень збитк≥в, шкоди, поновленн¤ порушених прав, свобод чи ≥нтерес≥в ф≥зичних ос≥б, прав чи ≥нтерес≥в юридичних ос≥б, ≥нтерес≥в держави.
–озд≥л I «ј√јЋ№Ќ≤ ѕќЋќ∆≈ЌЌя
—татт¤ 1. ¬изначенн¤ терм≥н≥в
1. ” цьому «акон≥ терм≥ни вживаютьс¤ в такому значенн≥: безпосереднЇ п≥дпор¤дкуванн¤ - в≥дносини пр¤моњ орган≥зац≥йноњ або правовоњ залежност≥ п≥длеглоњ особи в≥д њњ кер≥вника, в тому числ≥ через вир≥шенн¤ (участь у вир≥шенн≥) питань прийн¤тт¤ на роботу, зв≥льненн¤ з роботи, застосуванн¤ заохочень, дисципл≥нарних ст¤гнень, наданн¤ вказ≥вок, доручень, контролю за њх виконанн¤м; близьк≥ особи - подружж¤, д≥ти, батьки, р≥дн≥ брати ≥ сестри, д≥д, баба, онуки, усиновлювач≥, усиновлен≥, а також ≥нш≥ особи, ¤к≥ сп≥льно проживають, пов'¤зан≥ сп≥льним побутом ≥ мають взаЇмн≥ права та обов'¤зки ≥з суб'Їктом, зазначеним у частин≥ перш≥й статт≥ 4 цього «акону; конфл≥кт ≥нтерес≥в - суперечн≥сть м≥ж особистими ≥нтересами особи та њњ службовими повноваженн¤ми, на¤вн≥сть ¤коњ можевплинути на об'Їктивн≥сть або неупереджен≥сть прийн¤тт¤ р≥шень, а також на вчиненн¤ чи невчиненн¤ д≥й п≥д час виконанн¤ наданих њй службових повноважень; корупц≥йне правопорушенн¤ - умисне д≥¤нн¤, що м≥стить ознаки корупц≥њ, вчинене особою, зазначеною у частин≥ перш≥й статт≥ 4 цього «акону, за ¤ке законом установлено крим≥нальну, адм≥н≥стративну, цив≥льно-правову та дисципл≥нарну в≥дпов≥дальн≥сть; корупц≥¤ - використанн¤ особою, зазначеною в частин≥ перш≥й статт≥ 4 цього «акону, наданих њй службових повноважень та пов'¤заних ≥з цим можливостей з метою одержанн¤ неправом≥рноњ вигоди або прийн¤тт¤ об≥ц¤нки/пропозиц≥њ такоњ вигоди дл¤ себе чи ≥нших ос≥б або в≥дпов≥дно об≥ц¤нка/пропозиц≥¤ чи наданн¤ неправом≥рноњ вигоди особ≥, зазначен≥й в частин≥ перш≥й статт≥ 4 цього «акону, або на њњ вимогу ≥ншим ф≥зичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використанн¤ наданих њй службових повноважень та пов'¤заних ≥з цим можливостей; неправом≥рна вигода - грошов≥ кошти або ≥нше майно, переваги, п≥льги, послуги, нематер≥альн≥ активи, що њх без законних на те п≥дстав об≥ц¤ють, пропонують, надають або одержують безоплатно чи за ц≥ною, нижчою за м≥н≥мальну ринкову; члени с≥м'њ - особи, ¤к≥ перебувають у шлюб≥, њхн≥ д≥ти, особи, ¤к≥ перебувають п≥д оп≥кою ≥ п≥клуванн¤м, ≥нш≥ особи, ¤к≥ сп≥льно проживають, пов'¤зан≥ сп≥льним побутом, мають взаЇмн≥ права та обов'¤зки, у тому числ≥ особи, ¤к≥ сп≥льно проживають, але не перебувають у шлюб≥.
—татт¤ 2. «аконодавство у сфер≥ запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ 1. ¬≥дносини, що виникають у сфер≥ запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ, регулюютьс¤ цим «аконом, ≥ншими законами ≥ м≥жнародними договорами ”крањни, згоду на обов'¤зков≥сть ¤ких надано ¬ерховною –адою ”крањни, а також прийн¤тими на њх виконанн¤ ≥ншими нормативно-правовими актами. 2. ƒ≥¤ цього «акону та передбачен≥ ним обмеженн¤ поширюютьс¤ на вс≥х ос≥б, визначених суб'Їктами в≥дпов≥дальност≥ за корупц≥йн≥ правопорушенн¤, у межах, установлених цим «аконом.
—татт¤ 3. ќсновн≥ принципи запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ 1. ƒ≥¤льн≥сть ≥з запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ ірунтуЇтьс¤на принципах: верховенства права; законност≥; комплексного зд≥йсненн¤ правових, пол≥тичних, соц≥ально-економ≥чних, ≥нформац≥йних та ≥нших заход≥в; пр≥оритетност≥ запоб≥жних заход≥в; нев≥дворотност≥ в≥дпов≥дальност≥ за вчиненн¤ корупц≥йних правопорушень; в≥дкритост≥ та прозорост≥ д≥¤льност≥ орган≥в державноњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤; участ≥ громадськост≥ у заходах щодо запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ, державного захисту ос≥б, ¤к≥ надають допомогу у зд≥йсненн≥ таких заход≥в; забезпеченн¤ в≥дновленн¤ порушених прав ≥ законних ≥нтерес≥в, в≥дшкодуванн¤ збитк≥в, шкоди, завданоњ корупц≥йним правопорушенн¤м.
—татт¤ 4. —уб'Їкти в≥дпов≥дальност≥ за корупц≥йн≥ правопорушенн¤ 1. —уб'Їктами в≥дпов≥дальност≥ за корупц≥йн≥ правопорушенн¤ Ї: 1) особи, уповноважен≥ на виконанн¤ функц≥й держави або м≥сцевого самовр¤дуванн¤: а) ѕрезидент ”крањни, √олова ¬ерховноњ –ади ”крањни, його ѕерший заступник та заступник, ѕрем'Їр-м≥н≥стр ”крањни, ѕерший в≥це-прем'Їр-м≥н≥стр ”крањни, в≥це-прем'Їр-м≥н≥стри ”крањни, м≥н≥стри, ≥нш≥ кер≥вники центральних орган≥в виконавчоњ влади, ¤к≥ не вход¤ть до складу аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, та њх заступники, √олова —лужби безпеки ”крањни, √енеральний прокурор ”крањни, √олова Ќац≥онального банку ”крањни, √олова –ахунковоњ палати, ”повноважений ¬ерховноњ –ади ”крањни з прав людини, √олова ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки рим, √олова –ади м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим; б) народн≥ депутати ”крањни, депутати ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки рим, депутати м≥сцевих рад; в) державн≥ службовц≥, посадов≥ особи м≥сцевого самовр¤дуванн¤; г) в≥йськов≥ посадов≥ особи «бройних —ил ”крањни та ≥нших утворених в≥дпов≥дно до закон≥в в≥йськових формувань; і) судд≥ онституц≥йного —уду ”крањни, ≥нш≥ профес≥йн≥ судд≥, √олова, члени, дисципл≥нарн≥ ≥нспектори ¬ищоњ квал≥ф≥кац≥йноњ ком≥с≥њ судд≥в ”крањни, службов≥ особи секретар≥ату ц≥Їњ ом≥с≥њ, √олова, заступник √олови, секретар≥ секц≥й ¬ищоњ ради юстиц≥њ, а також ≥нш≥ члени ¬ищоњ ради юстиц≥њ, народн≥ зас≥дател≥ ≥ прис¤жн≥ (п≥д час виконанн¤ ними цих функц≥й); д) особи р¤дового ≥ начальницького складу орган≥в внутр≥шн≥х справ, державноњ крим≥нально-виконавчоњ служби, орган≥в та п≥дрозд≥л≥в цив≥льного захисту, ƒержавноњ служби спец≥ального зв'¤зку та захисту ≥нформац≥њ ”крањни, особи начальницького складу податковоњ м≥л≥ц≥њ; е) посадов≥ та службов≥ особи орган≥в прокуратури, —лужби безпеки ”крањни, дипломатичноњ служби, митноњ служби, державноњ податковоњ служби; Ї) члени ÷ентральноњ виборчоњ ком≥с≥њ; ж) посадов≥ та службов≥ особи ≥нших орган≥в державноњ влади; 2) особи, ¤к≥ дл¤ ц≥лей цього «акону прир≥внюютьс¤ до ос≥б, уповноважених на виконанн¤ функц≥й держави або м≥сцевого самовр¤дуванн¤: а) посадов≥ особи юридичних ос≥б публ≥чного права, ¤к≥ не зазначен≥ в пункт≥ 1 частини першоњ ц≥Їњ статт≥, але одержують зароб≥тну плату за рахунок державного чи м≥сцевого бюджету; б) особи, ¤к≥ не Ї державними службовц¤ми, посадовими особами м≥сцевого самовр¤дуванн¤, але надають публ≥чн≥ послуги (аудитори, нотар≥уси, оц≥нювач≥, а також експерти, арб≥тражн≥ керуюч≥, незалежн≥ посередники, члени трудового арб≥тражу, третейськ≥ судд≥ п≥д час виконанн¤ ними цих функц≥й, ≥нш≥ особи в установлених законом випадках); в) посадов≥ особи ≥ноземних держав (особи, ¤к≥ об≥ймають посади в законодавчому, виконавчому або судовому орган≥ ≥ноземноњ держави, в тому числ≥ прис¤жн≥ зас≥дател≥, ≥нш≥ особи, ¤к≥ зд≥йснюють функц≥њ держави дл¤ ≥ноземноњ держави, зокрема дл¤ державного органу або державного п≥дприЇмства), а також ≥ноземн≥ третейськ≥ судд≥, особи, ¤к≥ уповноважен≥ вир≥шувати цив≥льн≥, комерц≥йн≥ або трудов≥ спори в ≥ноземних державах у пор¤дку, альтернативному до судового; г) посадов≥ особи м≥жнародних орган≥зац≥й (прац≥вники м≥жнародноњ орган≥зац≥њ чи будь-¤к≥ ≥нш≥ особи, уповноважен≥ такою орган≥зац≥Їю д≥¤ти в≥д њњ ≥мен≥), а також члени м≥жнародних парламентських асамблей, учасником ¤ких Ї ”крањна, та судд≥ ≥ посадов≥ особи м≥жнародних суд≥в; 3) особи, ¤к≥ пост≥йно або тимчасово об≥ймають посади, пов'¤зан≥ з виконанн¤м орган≥зац≥йно-розпор¤дчих чи адм≥н≥стративно-господарських обов'¤зк≥в, або особи, спец≥ально уповноважен≥ на виконанн¤ таких обов'¤зк≥в у юридичних особах приватного права незалежно в≥д орган≥зац≥йно-правовоњ форми, в≥дпов≥дно до закону; 4) посадов≥ особи юридичних ос≥б, ф≥зичн≥ особи - у раз≥ одержанн¤ в≥д них особами, зазначеними у пунктах 1, 2 частини першоњ ц≥Їњ статт≥, або за участю цих ос≥б ≥ншими особами неправом≥рноњ вигоди.
—татт¤ 5. —уб'Їкти, ¤к≥ зд≥йснюють заходи щодо запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ 1. ѕрезидент ”крањни, ¬ерховна –ада ”крањни, органи прокуратури ”крањни зд≥йснюють заходи щодо запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ в межах повноважень, визначених онституц≥Їю ”крањни ( 254к/96-¬– ). 2. ќргани державноњ влади зд≥йснюють заходи щодо запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ або беруть участь у њх зд≥йсненн≥ у межах повноважень, визначених законами та ≥ншими виданими на њх основ≥ нормативно-правовими актами. 3. аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни спр¤мовуЇ ≥ координуЇ роботу орган≥в виконавчоњ влади щодо запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ в≥дпов≥дно до онституц≥њ ( 254к/96-¬– ) ≥ закон≥в ”крањни, акт≥в ѕрезидента ”крањни. 4. оординац≥ю реал≥зац≥њ органами виконавчоњ влади визначеноњ ѕрезидентом ”крањни антикорупц≥йноњ стратег≥њ зд≥йснюЇ спец≥ально уповноважений орган з питань антикорупц≥йноњ пол≥тики, ¤кий утворюЇтьс¤ ѕрезидентом ”крањни ≥ д≥Ї в≥дпов≥дно до вимог, встановлених законом. 5. —пец≥ально уповноважен≥ суб'Їкти безпосередньо зд≥йснюють у межах своЇњ компетенц≥њ заходи щодо ви¤вленн¤, припиненн¤ та розсл≥дуванн¤ корупц≥йних правопорушень (дал≥ - спец≥ально уповноважен≥ суб'Їкти у сфер≥ протид≥њ корупц≥њ). —пец≥ально уповноваженими суб'Їктами у сфер≥ протид≥њ корупц≥њ Ї органи прокуратури, спец≥альн≥ п≥дрозд≥ли по боротьб≥ з орган≥зованою злочинн≥стю ћ≥н≥стерства внутр≥шн≥х справ ”крањни, податковоњ м≥л≥ц≥њ, по боротьб≥ з корупц≥Їю та орган≥зованою злочинн≥стю —лужби безпеки ”крањни, ¬≥йськовоњ служби правопор¤дку у «бройних —илах ”крањни, ¤кщо ≥нше не передбачено законом. оординац≥ю д≥¤льност≥ правоохоронних орган≥в з питань протид≥њ корупц≥њ зд≥йснюють у межах наданих повноважень, визначених законами, √енеральний прокурор ”крањни та п≥дпор¤дкован≥ йому прокурори. 6. —уб'Їктами, ¤к≥ беруть участь у запоб≥ганн≥, ви¤вленн≥, а в установлених законом випадках - у зд≥йсненн≥ заход≥в щодо припиненн¤ корупц≥йних правопорушень, в≥дновленн≥ порушених прав чи ≥нтерес≥в ф≥зичних та юридичних ос≥б, ≥нтерес≥в держави, а також в ≥нформац≥йному ≥ науково-досл≥дному забезпеченн≥ зд≥йсненн¤ заход≥в щодо запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ, у м≥жнародному сп≥вроб≥тництв≥ в ц≥й сфер≥, Ї: 1) уповноважен≥ п≥дрозд≥ли орган≥в державноњ влади; 2) м≥сцев≥ органи виконавчоњ влади, органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤; 3) п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ незалежно в≥д п≥дпор¤дкованост≥ та форми власност≥, њх посадов≥ та службов≥ особи, а також громад¤ни, об'Їднанн¤ громад¤н за њх згодою. 7. ѕосадов≥ ≥ службов≥ особи орган≥в державноњ влади, посадов≥ особи м≥сцевого самовр¤дуванн¤, юридичних ос≥б, њх структурних п≥дрозд≥л≥в у раз≥ ви¤вленн¤ корупц≥йного правопорушенн¤ чи одержанн¤ ≥нформац≥њ про вчиненн¤ такого правопорушенн¤ прац≥вниками в≥дпов≥дних орган≥в державноњ влади, орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, юридичних ос≥б, њх структурних п≥дрозд≥л≥в зобов'¤зан≥ у межах своњх повноважень ужити заход≥в щодо припиненн¤ такого правопорушенн¤ та негайно письмово пов≥домити про його вчиненн¤ спец≥ально уповноважений суб'Їкт у сфер≥ протид≥њ корупц≥њ.
–озд≥л II «ј’ќƒ», —ѕ–яћќ¬јЌ≤ Ќј «јѕќЅ≤√јЌЌя ≤ ѕ–ќ“»ƒ≤ё ќ–”ѕ÷≤ѓ
—татт¤ 6. ќбмеженн¤ щодо використанн¤ службового становища 1. ќсобам, зазначеним у пунктах 1-3 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, заборон¤Їтьс¤ використовувати своњ службов≥ повноваженн¤ та пов'¤зан≥ з цим можливост≥ з метою одержанн¤ неправом≥рноњ вигоди або у зв'¤зку з прийн¤тт¤м об≥ц¤нки/пропозиц≥њ такоњ вигоди дл¤ себе чи ≥нших ос≥б, у тому числ≥: 1) неправом≥рно спри¤ти ф≥зичним або юридичним особам у зд≥йсненн≥ ними господарськоњ д≥¤льност≥, одержанн≥ субсид≥й, субвенц≥й, дотац≥й, кредит≥в, п≥льг, укладанн≥ контракт≥в (у тому числ≥ на закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти); 2) неправом≥рно спри¤ти призначенню на посаду особи; 3) неправом≥рно втручатис¤ в д≥¤льн≥сть орган≥в державноњ влади, орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ або посадових ос≥б; 4) неправом≥рно надавати перевагу ф≥зичним або юридичним особам у зв'¤зку з п≥дготовкою проект≥в, виданн¤м нормативно-правових акт≥в та прийн¤тт¤м р≥шень, затвердженн¤м (погодженн¤м) висновк≥в.
—татт¤ 7. ќбмеженн¤ щодо сум≥сництва та сум≥щенн¤ з ≥ншими видами д≥¤льност≥ 1. ќсобам, зазначеним у пункт≥ 1 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, заборон¤Їтьс¤: 1) займатис¤ ≥ншою оплачуваною або п≥дприЇмницькою д≥¤льн≥стю (кр≥м викладацькоњ, науковоњ ≥ творчоњ д≥¤льност≥, медичноњ практики, ≥нструкторськоњ та судд≥вськоњ практики ≥з спорту), ¤кщо ≥нше не передбачено онституц≥Їю ( 254к/96-¬– ) або законами ”крањни; 2) входити до складу органу управл≥нн¤ чи нагл¤довоњ ради п≥дприЇмства або орган≥зац≥њ, що маЇ на мет≥ одержанн¤ прибутку (кр≥м випадк≥в, коли особи зд≥йснюють функц≥њ з управл≥нн¤ акц≥¤ми (частками, па¤ми), що належать держав≥ чи територ≥альн≥й громад≥, та представл¤ють ≥нтереси держави чи територ≥альноњ громади в рад≥ товариства (спостережн≥й рад≥), рев≥з≥йн≥й ком≥с≥њ господарського товариства), ¤кщо ≥нше не передбачено онституц≥Їю ( 254к/96-¬– ) або законами ”крањни. 2. ” раз≥ ¤кщо онституц≥Їю ( 254к/96-¬– ) ≥ законами ”крањни дл¤ окремих посад встановлено спец≥альн≥ обмеженн¤ щодо сум≥сництва та сум≥щенн¤ з ≥ншими видами д≥¤льност≥, то њх додержанн¤ забезпечуЇтьс¤ за спец≥альними процедурами. 3. ќбмеженн¤, передбачен≥ частиною першою ц≥Їњ статт≥, не поширюютьс¤ на депутат≥в ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки рим, депутат≥в м≥сцевих рад (кр≥м тих, ¤к≥ зд≥йснюють своњ повноваженн¤ у в≥дпов≥дн≥й рад≥ на пост≥йн≥й основ≥), член≥в ¬ищоњ ради юстиц≥њ (кр≥м тих, ¤к≥ працюють у ¬ищ≥й рад≥ юстиц≥њ на пост≥йн≥й основ≥), народних зас≥дател≥в ≥ прис¤жних.
—татт¤ 8. ќбмеженн¤ щодо одержанн¤ дарунк≥в (пожертв) 1. ќсобам, зазначеним у пункт≥ 1 та п≥дпунктах "а", "б" пункту 2 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, заборон¤Їтьс¤ безпосередньо або через ≥нших ос≥б одержувати дарунки (пожертви) в≥д юридичних або ф≥зичних ос≥б: 1) за р≥шенн¤, д≥њ чи безд≥¤льн≥сть в ≥нтересах дарувальника, що приймаютьс¤, вчин¤ютьс¤ ¤к безпосередньо такою особою, так ≥ за њњ спри¤нн¤ ≥ншими посадовими особами та органами; 2) ¤кщо особа, ¤ка даруЇ (зд≥йснюЇ) дарунок (пожертву), перебуваЇ в п≥дпор¤дкуванн≥ такоњ особи. 2. ќсоби, зазначен≥ у пункт≥ 1 та п≥дпунктах "а", "б" пункту 2 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, можуть приймати дарунки, ¤к≥ в≥дпов≥дають загальновизнаним у¤вленн¤м про гостинн≥сть, та пожертви, кр≥м випадк≥в, передбачених частиною першою ц≥Їњ статт≥, ¤кщо варт≥сть таких дарунк≥в (пожертв) не перевищуЇ 50 в≥дсотк≥в м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати, встановленоњ на день прийн¤тт¤ дарунка (пожертви), одноразово, а сукупна варт≥сть таких дарунк≥в (пожертв), отриманих з одного джерела прот¤гом року, - одн≥Їњ м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати, встановленоњ на 1 с≥чн¤ поточного року. ѕередбачене ц≥Їю частиною обмеженн¤ щодо вартост≥ дарунк≥в (пожертв) не поширюЇтьс¤ на дарунки (пожертви), ¤к≥: 1) даруютьс¤ (зд≥йснюютьс¤) близькими особами; 2) одержуютьс¤ ¤к загальнодоступн≥ знижки на товари, послуги, загальнодоступн≥ виграш≥, призи, прем≥њ, бонуси. 3. ƒарунки, одержан≥ особами, зазначеними у пункт≥ 1 та п≥дпунктах "а", "б" пункту 2 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, ¤к подарунки держав≥, јвтономн≥й –еспубл≥ц≥ рим, територ≥альн≥й громад≥, державним або комунальним установам чи орган≥зац≥¤м, Ї в≥дпов≥дно державною або комунальною власн≥стю ≥ передаютьс¤ органу, установ≥ чи орган≥зац≥њ у пор¤дку, визначеному аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
—татт¤ 9. ќбмеженн¤ щодо роботи близьких ос≥б 1. ќсоби, зазначен≥ у п≥дпунктах "а", "в"-"ж" пункту 1 та п≥дпункт≥ "а" пункту 2 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, не можуть мати у безпосередньому п≥дпор¤дкуванн≥ близьких њм ос≥б або бути безпосередньо п≥дпор¤дкованими у зв'¤зку з виконанн¤м повноважень близьким њм особам. ќсоби, зазначен≥ у п≥дпунктах "а", "в"-"ж" пункту 1 та п≥дпункт≥ "а" пункту 2 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, зобов'¤зан≥ пов≥домити кер≥вництво органу, на посаду в ¤кому вони претендують, про працюючих у цьому орган≥ близьких њм ос≥б.
ѕоложенн¤ абзац≥в першого та другого ц≥Їњ частини не тпоширюютьс¤ на: 1) народних зас≥дател≥в ≥ прис¤жних; 2) близьких ос≥б, ¤к≥ безпосередньо п≥дпор¤дкован≥ один одному у зв'¤зку з перебуванн¤м кожного з них на виборн≥й посад≥; 3) ос≥б, ¤к≥ працюють у с≥льськ≥й м≥сцевост≥, г≥рських населених пунктах; 4) ос≥б, ¤к≥ працюють в галуз≥ осв≥ти, науки, культури, охорони здоров'¤, ф≥зичноњ культури та спорту; 5) ≥нших ос≥б, визначених законом.
2. ” раз≥ виникненн¤ обставин, що порушують вимоги частини першоњ ц≥Їњ статт≥, в≥дпов≥дн≥ особи, близьк≥ њм особи вживають заход≥в щодо усуненн¤ таких обставин у п'¤тнадц¤тиденний строк. якщо в зазначений строк ц≥ обставини добров≥льно не усунуто, в≥дпов≥дн≥ особи або близьк≥ њм особи в м≥с¤чний строк з моменту виникненн¤ обставин п≥дл¤гають переведенню в установленому пор¤дку на ≥ншу посаду, що виключаЇ безпосереднЇ п≥дпор¤дкуванн¤. ” раз≥ неможливост≥ такого переведенн¤ особа, ¤ка перебуваЇ у п≥дпор¤дкуванн≥, п≥дл¤гаЇ зв≥льненню ≥з займаноњ посади. 3. ќсобам, зазначеним у п≥дпунктах "а", "в"-"ж" пункту 1 та п≥дпункт≥ "а" пункту 2 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону (кр≥м народних зас≥дател≥в ≥ прис¤жних), заборон¤Їтьс¤ брати участь у робот≥ колег≥альних орган≥в п≥д час розгл¤ду питань щодо призначенн¤ на посаду близьких њм ос≥б та у будь-¤кий ≥нший спос≥б впливати на прийн¤тт¤ такого р≥шенн¤.
—татт¤ 10. ќбмеженн¤ щодо ос≥б, ¤к≥ зв≥льнилис¤ з посад або припинили д≥¤льн≥сть, пов'¤зану з виконанн¤м функц≥й держави, м≥сцевого самовр¤дуванн¤
1. ќсобам, уповноваженим на виконанн¤ функц≥й держави або м≥сцевого самовр¤дуванн¤, зазначеним у пункт≥ 1 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, ¤к≥ зв≥льнилис¤ з посади або ≥ншим чином припинили д≥¤льн≥сть, пов'¤зану з виконанн¤м функц≥й держави або м≥сцевого самовр¤дуванн¤, прот¤гом року з дн¤ њњ припиненн¤ заборон¤Їтьс¤: 1) укладати трудов≥ договори (контракти) або вчин¤ти правочини у сфер≥ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ з п≥дприЇмствами, установами чи орган≥зац≥¤ми незалежно в≥д форми власност≥, ¤кщо особи, зазначен≥ в абзац≥ першому ц≥Їњ частини, прот¤гом року до дн¤ припиненн¤ виконанн¤ функц≥й держави або м≥сцевого самовр¤дуванн¤ зд≥йснювали повноваженн¤ з контролю, нагл¤ду або п≥дготовки чи прийн¤тт¤ в≥дпов≥дних р≥шень щодо д≥¤льност≥ цих п≥дприЇмств, установ чи орган≥зац≥й; 2) розголошувати або використовувати в ≥нший спос≥б у своњх ≥нтересах ≥нформац≥ю, ¤ка стала њм в≥дома у зв'¤зку з виконанн¤м службових повноважень, кр≥м випадк≥в, установлених законом; 3) представл¤ти ≥нтереси будь-¤коњ особи у справах (у тому числ≥ в тих, що розгл¤даютьс¤ в судах), в ¤ких ≥ншою стороною Ї орган (органи), в ¤кому (¤ких) вони працювали.
—татт¤ 11. —пец≥альна перев≥рка щодо ос≥б,¤к≥ претендують на зайн¤тт¤ посад, пов'¤заних ≥з виконанн¤м функц≥й держави або м≥сцевого самовр¤дуванн¤ { —татт¤ 11 набираЇ чинност≥ з 1 с≥чн¤ 2012 року - див. п.1 розд≥лу VIII "ѕрик≥нцев≥ та перех≥дн≥ положенн¤" цього «акону } 1. —тосовно ос≥б, ¤к≥ претендують на зайн¤тт¤ посад, зазначених у пункт≥ 1 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону (кр≥м кандидат≥в на пост ѕрезидента ”крањни, кандидат≥в у народн≥ депутати ”крањни, кандидат≥в у депутати ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевих рад та на посади с≥льських, селищних, м≥ських гол≥в), проводитьс¤ спец≥альна перев≥рка, у тому числ≥ щодо в≥домостей, поданих особисто. ќрган≥зац≥¤ проведенн¤ спец≥альноњ перев≥рки покладаЇтьс¤ на кер≥вника (заступника кер≥вника) органу державноњ влади, органу м≥сцевого самовр¤дуванн¤, на зайн¤тт¤ посади в ¤кому претендуЇ особа, кр≥м випадк≥в, установлених законом. ƒо проведенн¤ спец≥альноњ перев≥рки залучаютьс¤ спец≥ально уповноважен≥ суб'Їкти у сфер≥ протид≥њ корупц≥њ, а в раз≥ потреби - ≥нш≥ центральн≥ органи виконавчоњ влади. 2. —пец≥альн≥й перев≥рц≥ п≥дл¤гають в≥домост≥ про особу, ¤ка претендуЇ на зайн¤тт¤ посади, зазначеноњ в пункт≥ 1 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону (кр≥м кандидат≥в на пост ѕрезидента ”крањни, кандидат≥в у народн≥ депутати ”крањни, кандидат≥в у депутати ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевих рад та на посади с≥льських, селищних, м≥ських гол≥в), зокрема щодо: 1) прит¤гненн¤ особи до крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥, в тому числ≥ за корупц≥йн≥ правопорушенн¤, на¤вност≥ судимост≥, њњ зн¤тт¤, погашенн¤; 2) факту, що особа п≥ддана, п≥ддавалас¤ ран≥ше адм≥н≥стративним ст¤гненн¤м за корупц≥йн≥ правопорушенн¤; 3) достов≥рност≥ в≥домостей, зазначених у декларац≥њ про майно, доходи, витрати ≥ зобов'¤занн¤ ф≥нансового характеру ( 3206а-17 ); 4) на¤вност≥ в особи корпоративних прав; 5) стану здоров'¤, осв≥ти, на¤вност≥ наукового ступен¤, вченого званн¤, п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ.
3. —пец≥альна перев≥рка проводитьс¤ у п'¤тнадц¤тиденний строк за письмовою згодою особи, ¤ка претендуЇ на зайн¤тт¤ посади. ” раз≥ ненаданн¤ особою такоњ згоди питанн¤ щодо призначенн¤ њњ на посаду не розгл¤даЇтьс¤. ” раз≥ встановленн¤ за результатами спец≥альноњ перев≥ркифакту поданн¤ претендентом на посаду неправдивих в≥домостей про себе посадова особа (орган), ¤ка (¤кий) зд≥йснюЇ призначенн¤ (обранн¤) на цю посаду, в≥дмовл¤Ї претенденту у призначенн≥ (обранн≥) на посаду, а також прот¤гом трьох робочих дн≥в пов≥домл¤Ї про ви¤влений факт правоохоронн≥ органи дл¤ реагуванн¤ в установленому законом пор¤дку, кр≥м випадк≥в, визначених законом. –≥шенн¤ про в≥дмову у призначенн≥ (обранн≥) на посаду зп≥дстави, зазначеноњ в абзац≥ третьому ц≥Їњ частини, може бути оскаржено до суду. ѕор¤док орган≥зац≥њ проведенн¤ спец≥альноњ перев≥рки затверджуЇтьс¤ ѕрезидентом ”крањни.
4. ƒл¤ проведенн¤ спец≥альноњ перев≥рки особа, ¤ка претендуЇ на зайн¤тт¤ посади, подаЇ до в≥дпов≥дного органу: 1) письмову згоду на проведенн¤ спец≥альноњ перев≥рки; 2) автоб≥ограф≥ю; 3) коп≥ю документа, ¤кий посв≥дчуЇ особу; 4) декларац≥ю про майно, доходи, витрати ≥ зобов'¤занн¤ ф≥нансового характеру за минулий р≥к за формою ( 3206а-17 ), що додаЇтьс¤ до цього «акону; 5) коп≥њ документ≥в про осв≥ту, вчен≥ званн¤ та науков≥ ступен≥; 6) медичну дов≥дку про стан здоров'¤ за формою, затвердженою ћ≥н≥стерством охорони здоров'¤ ”крањни; 7) коп≥ю в≥йськового квитка (дл¤ в≥йськовослужбовц≥в або в≥йськовозобов'¤заних); 8) дов≥дку про допуск до державноњ таЇмниц≥ (у раз≥ його на¤вност≥). 5. ѕ≥сл¤ одержанн¤ письмовоњ згоди особи, ¤ка претендуЇ на зайн¤тт¤ посади, на проведенн¤ спец≥альноњ перев≥рки орган, на посаду в ¤кому претендуЇ особа, не п≥зн≥ше наступного дн¤ надсилаЇ до в≥дпов≥дних орган≥в державноњ влади, до компетенц≥њ ¤ких належить проведенн¤ спец≥альноњ перев≥рки в≥домостей, передбачених у частин≥ друг≥й ц≥Їњ статт≥, запит про перев≥рку в≥домостей щодо особи, ¤ка претендуЇ на зайн¤тт¤ в≥дпов≥дноњ посади. «апит п≥дписуЇ кер≥вник органу, на посаду в ¤кому претендуЇ особа, а в раз≥ його в≥дсутност≥ - особа, ¤ка виконуЇ обов'¤зки кер≥вника, або один з його заступник≥в в≥дпов≥дно до розпод≥лу функц≥ональних обов'¤зк≥в. ƒо запиту додаютьс¤ коп≥њ документ≥в, зазначених у частин≥ четверт≥й ц≥Їњ статт≥. 6. ≤нформац≥¤ про результати спец≥альноњ перев≥рки, п≥дписана кер≥вником органу, що зд≥йснював перев≥рку, а в раз≥ його в≥дсутност≥ - особою, ¤ка виконуЇ його обов'¤зки, або заступником кер≥вника органу в≥дпов≥дно до розпод≥лу функц≥ональних обов'¤зк≥в, подаЇтьс¤ до органу, ¤кий над≥слав в≥дпов≥дний запит, у семиденний строк з дати надходженн¤ запиту. ќрган, на посаду в ¤кому претендуЇ особа, на п≥дстав≥ одержаноњ ≥нформац≥њ готуЇ дов≥дку про результати спец≥альноњ перев≥рки. ќсоби, щодо ¤ких проведена спец≥альна перев≥рка, мають право на ознайомленн¤ з дов≥дкою про результати спец≥альноњ перев≥рки та в раз≥ незгоди з результатами перев≥рки можуть подавати зазначеним органам своњ зауваженн¤ у письмов≥й форм≥. 7. ≤нформац≥¤ про результати спец≥альноњ перев≥рки та документи щодо њњ проведенн¤ Ї конф≥денц≥йними, ¤кщо вони не м≥ст¤ть в≥домостей, що становл¤ть державну таЇмницю. “ак≥ документи збер≥гаютьс¤ в пор¤дку, встановленому в≥дпов≥дно до закону.
—татт¤ 12. ‘≥нансовий контроль { —татт¤ 12 набираЇ чинност≥ з 1 с≥чн¤ 2012 року - див. п.1 розд≥лу VIII "ѕрик≥нцев≥ та перех≥дн≥ положенн¤" цього «акону } 1. ќсоби, зазначен≥ у пункт≥ 1, п≥дпункт≥ "а" пункту 2 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, зобов'¤зан≥ щор≥чно до 1 кв≥тн¤ подавати за м≥сцем роботи (служби) декларац≥ю про майно, доходи, витрати ≥ зобов'¤занн¤ ф≥нансового характеру за минулий р≥к за формою ( 3206а-17 ), що додаЇтьс¤ до цього «акону. ќсоби, ¤к≥ не мали можливост≥ подати до 1 кв≥тн¤ за м≥сцем роботи (служби) декларац≥ю про майно, доходи, витрати ≥ зобов'¤занн¤ ф≥нансового характеру за минулий р≥к через перебуванн¤ у в≥дпустц≥ у зв'¤зку з ваг≥тн≥стю та пологами або дл¤ догл¤ду за дитиною, через тимчасову непрацездатн≥сть, перебуванн¤ за межами ”крањни, п≥д вартою, подають таку декларац≥ю за зв≥тний р≥к до 31 грудн¤. ќсоби, ¤к≥ не подали декларац≥ю про майно, доходи, витрати ≥ зобов'¤занн¤ ф≥нансового характеру за минулий р≥к ≥з зазначених причин ≥ зв≥льн¤ютьс¤ з цього м≥сц¤ роботи, зобов'¤зан≥ подати таку декларац≥ю до роз≥рванн¤ трудового договору. 2. ¬≥домост≥, зазначен≥ у декларац≥њ про майно, доходи, витрати ≥ зобов'¤занн¤ ф≥нансового характеру за минулий р≥к ѕрезидента ”крањни, √олови ¬ерховноњ –ади ”крањни, народних депутат≥в ”крањни, ѕрем'Їр-м≥н≥стра ”крањни, член≥в аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, √олови та судд≥в онституц≥йного —уду ”крањни, √олови та судд≥в ¬ерховного —уду ”крањни, гол≥в та судд≥в вищих спец≥ал≥зованих суд≥в ”крањни, √енерального прокурора ”крањни та його заступник≥в, √олови Ќац≥онального банку ”крањни, √олови –ахунковоњ палати, √олови та член≥в ¬ищоњ ради юстиц≥њ, член≥в ÷ентральноњ виборчоњ ком≥с≥њ, ”повноваженого ¬ерховноњ –ади ”крањни з прав людини, √олови та член≥в ¬ищоњ квал≥ф≥кац≥йноњ ком≥с≥њ судд≥в ”крањни, кер≥вник≥в ≥нших орган≥в державноњ влади та њх заступник≥в, член≥в колег≥альних орган≥в державноњ влади (ком≥с≥й, рад), кер≥вник≥в орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ та њх заступник≥в, п≥дл¤гають оприлюдненню прот¤гом 30 дн≥в з дн¤ њх поданн¤ шл¤хом опубл≥куванн¤ в оф≥ц≥йних друкованих виданн¤х в≥дпов≥дних орган≥в державноњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤. 3. ” раз≥ в≥дкритт¤ особою, зазначеною в пункт≥ 1 та п≥дпункт≥ "а" пункту 2 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, валютного рахунка в установ≥ банку-нерезидента вона зобов'¤зана в дес¤тиденний строк письмово пов≥домити про це орган державноњ податковоњ служби за м≥сцем проживанн¤ ≥з зазначенн¤м номера рахунка ≥ м≥сцезнаходженн¤ банку-нерезидента. 4. ѕор¤док збер≥ганн¤ документ≥в ≥ використанн¤ в≥домостей,зазначених у декларац≥њ про майно, доходи, витрати ≥ зобов'¤занн¤ ф≥нансового характеру, та в≥домостей, передбачених частиною третьою ц≥Їњ статт≥, затверджуЇтьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥дпов≥дно до вимог, встановлених законом. 5. ќсоба, ¤ка претендуЇ на зайн¤тт¤ посади, зазначеноњ в пункт≥ 1 та п≥дпункт≥ "а" пункту 2 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, до призначенн¤ або обранн¤ на в≥дпов≥дну посаду подаЇ в установленому законом пор¤дку декларац≥ю про майно, доходи,витрати ≥ зобов'¤занн¤ ф≥нансового характеру за минулий р≥к за формою ( 3206а-17 ), що додаЇтьс¤ до цього «акону.
—татт¤ 13. одекси повед≥нки 1. «агальн≥ вимоги до повед≥нки ос≥б, зазначених у пункт≥ 1 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, ¤кими вони зобов'¤зан≥ керуватис¤ п≥д час виконанн¤ своњх службових повноважень, п≥дстави та пор¤док прит¤гненн¤ до в≥дпов≥дальност≥ за порушенн¤ цих вимог установлюютьс¤ законом. 2. «аконами та ≥ншими нормативно-правовими актами, що визначають орган≥зац≥ю ≥ пор¤док д≥¤льност≥ орган≥в державноњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, наданн¤ окремих вид≥в державних послуг або пор¤док д≥¤льност≥ категор≥й ос≥б, уповноважених на виконанн¤ функц≥й держави, м≥сцевого самовр¤дуванн¤, можуть установлюватис¤ спец≥альн≥ вимоги щодо повед≥нки таких ос≥б. 3. ƒержава спри¤Ї закр≥пленню норм профес≥йноњ етики та ≥нших вимог щодо зд≥йсненн¤ окремих вид≥в д≥¤льност≥ в кодексах повед≥нки п≥дприЇмц≥в, представник≥в в≥дпов≥дних профес≥й. —татт¤ 14. ”регулюванн¤ конфл≥кту ≥нтерес≥в
1. ќсоби, зазначен≥ у пункт≥ 1 та п≥дпунктах "а", "б"пункту 2 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, зобов'¤зан≥: 1) уживати заход≥в щодо недопущенн¤ будь-¤коњ можливост≥ виникненн¤ конфл≥кту ≥нтерес≥в; 2) пов≥домл¤ти нев≥дкладно безпосереднього кер≥вника про на¤вн≥сть конфл≥кту ≥нтерес≥в. 2. «акони та ≥нш≥ нормативно-правов≥ акти, що визначають повноваженн¤ орган≥в державноњ влади, орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, пор¤док наданн¤ окремих вид≥в державних послуг та провадженн¤ ≥нших вид≥в д≥¤льност≥, пов'¤заних ≥з виконанн¤м функц≥й держави, м≥сцевого самовр¤дуванн¤, мають передбачати пор¤док та шл¤хи врегулюванн¤ конфл≥кту ≥нтерес≥в.
—татт¤ 15. јнтикорупц≥йна експертиза проект≥в нормативно-правових акт≥в 1. « метою ви¤вленн¤ у проектах нормативно-правових акт≥в норм, що можуть спри¤ти вчиненню корупц≥йних правопорушень, розробленн¤ рекомендац≥й стосовно њх усуненн¤ ћ≥н≥стерство юстиц≥њ ”крањни проводить антикорупц≥йну експертизу проект≥в нормативно-правових акт≥в. ѕор¤док ≥ методолог≥¤ проведенн¤ антикорупц≥йноњ експертизи проект≥в нормативно-правових акт≥в та пор¤док оприлюдненн¤ њњ результат≥в визначаютьс¤ ћ≥н≥стерством юстиц≥њ ”крањни. –езультати антикорупц≥йноњ експертизи п≥дл¤гають обов'¤зковому розгл¤ду п≥д час прийн¤тт¤ р≥шенн¤ щодо виданн¤ (прийн¤тт¤) в≥дпов≥дного нормативно-правового акта. 2. ќбов'¤зков≥й антикорупц≥йн≥й експертиз≥ п≥дл¤гають проекти закон≥в ”крањни, акт≥в ѕрезидента ”крањни, ≥нших нормативно-правових акт≥в, що розробл¤ютьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни, м≥н≥стерствами, ≥ншими центральними органами виконавчоњ влади. 3. «а ≥н≥ц≥ативою ф≥зичних ос≥б, об'Їднань громад¤н, юридичних ос≥б може проводитис¤ громадська антикорупц≥йна експертиза проект≥в нормативно-правових акт≥в. ѕроведенн¤ громадськоњ антикорупц≥йноњ експертизи проект≥в нормативно-правових акт≥в та оприлюдненн¤ њњ результат≥в зд≥йснюютьс¤ за рахунок в≥дпов≥дних ф≥зичних ос≥б, об'Їднань громад¤н, юридичних ос≥б або ≥нших джерел, не заборонених законодавством.
—татт¤ 16. ¬имоги щодо прозорост≥ ≥нформац≥њ
1. ќсобам, зазначеним у пунктах 1-3 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, заборон¤Їтьс¤: 1) в≥дмовл¤ти ф≥зичним або юридичним особам в ≥нформац≥њ, наданн¤ ¤коњ цим ф≥зичним або юридичним особам передбачено законом; 2) надавати несвоЇчасно, недостов≥рну чи не в повному обс¤з≥ ≥нформац≥ю, ¤ка п≥дл¤гаЇ наданню в≥дпов≥дно до закону. 2. Ќе може бути в≥днесена до ≥нформац≥њ з обмеженим доступом ≥нформац≥¤ про: 1) розм≥ри, види благод≥йноњ та ≥ншоњ допомоги, що надаЇтьс¤ ф≥зичним та юридичним особам чи одержуЇтьс¤ в≥д них особами, зазначеними в пункт≥ 1 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону; 2) розм≥ри, види оплати прац≥ ос≥б, зазначених у пункт≥ 1 частини першоњ статт≥ 4 цього «акону, а також одержан≥ цими особами за правочинами, ¤к≥ п≥дл¤гають обов'¤зков≥й державн≥й реЇстрац≥њ, дарунки (пожертви).
—татт¤ 17. «аборона на одержанн¤ послуг ≥ майна органами державноњ влади та органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤ 1. ќрганам державноњ влади, органам м≥сцевого самовр¤дуванн¤ заборон¤Їтьс¤ одержувати в≥д ф≥зичних, юридичних ос≥б безоплатно послуги та майно, кр≥м випадк≥в, передбачених законами або чинними м≥жнародними договорами ”крањни.
–озд≥л III ”„ј—“№ √–ќћјƒ—№ ќ—“≤ ¬ «ј’ќƒј’ ўќƒќ «јѕќЅ≤√јЌЌя ≤ ѕ–ќ“»ƒ≤ѓ ќ–”ѕ÷≤ѓ
—татт¤ 18. ”часть громадськост≥ в заходах щодо запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ 1. ќб'Їднанн¤ громад¤н, њх члени або уповноважен≥ представники, а також окрем≥ громад¤ни в д≥¤льност≥ щодо запоб≥ганн¤, ви¤вленн¤ ≥ протид≥њ корупц≥йним правопорушенн¤м (кр≥м випадк≥в, коли це в≥днесено законом до виключноњ компетенц≥њ спец≥ально уповноважених суб'Їкт≥в у сфер≥ протид≥њ корупц≥њ) мають право: 1) пов≥домл¤ти про ви¤влен≥ факти вчиненн¤ корупц≥йних правопорушень спец≥ально уповноваженим суб'Їктам у сфер≥ протид≥њ корупц≥њ, ≥ншим органам, зазначеним у статт≥ 5 цього «акону, кер≥вництву та колективу п≥дприЇмства, установи чи орган≥зац≥њ, в ¤ких були вчинен≥ ц≥ правопорушенн¤, а також громадськост≥; 2) запитувати та одержувати в≥д орган≥в державноњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ в обс¤гах та пор¤дку, не заборонених законом, ≥нформац≥ю про д≥¤льн≥сть щодо запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ; 3) проводити, замовл¤ти проведенн¤ громадськоњ антикорупц≥йноњ експертизи проект≥в нормативно-правових акт≥в, подавати за результатами експертизи пропозиц≥њ до в≥дпов≥дних орган≥в державноњ влади; 4) брати участь у парламентських слуханн¤х та ≥нших заходах з питань запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ; 5) вносити пропозиц≥њ суб'Їктам права законодавчоњ ≥н≥ц≥ативи щодо вдосконаленн¤ законодавчого регулюванн¤ в≥дносин, що виникають у сфер≥ запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ; 6) проводити, замовл¤ти проведенн¤ досл≥джень, у тому числ≥ наукових, соц≥олог≥чних тощо, з питань запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ; 7) проводити заходи щодо ≥нформуванн¤ населенн¤ з питань запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ; 8) зд≥йснювати громадський контроль за виконанн¤м закон≥в у сфер≥ запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ, з використанн¤м при цьому таких форм контролю, ¤к≥ не суперечать законодавству. 2. ќб'Їднанню громад¤н, ф≥зичн≥й, юридичн≥й особ≥ не може бути в≥дмовлено в наданн≥ доступу до ≥нформац≥њ стосовно компетенц≥њ суб'Їкт≥в, ¤к≥ зд≥йснюють заходи щодо запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ, а також стосовно основних напр¤м≥в њх д≥¤льност≥. “ака ≥нформац≥¤ надаЇтьс¤ в пор¤дку, встановленому законом. 3. «аконопроекти та проекти ≥нших нормативно-правових акт≥в, що передбачають наданн¤ п≥льг, переваг окремим суб'Їктам господарюванн¤, а також делегуванн¤ повноважень орган≥в виконавчоњ влади або орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, з метою њх громадського обговоренн¤ розм≥щуютьс¤ на оф≥ц≥йних веб-сайтах орган≥в державноњ влади, орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ нев≥дкладно, але не п≥зн≥ше дн¤, наступного за днем њх внесенн¤ належним суб'Їктом до в≥дпов≥дного органу державноњ влади чи органу м≥сцевого самовр¤дуванн¤.
4. ќргани державноњ влади та органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤ узагальнюють результати громадського обговоренн¤ законопроект≥в та проект≥в ≥нших нормативно-правових акт≥в, передбачених частиною третьою ц≥Їњ статт≥, та оприлюднюють њх у засобах масовоњ ≥нформац≥њ.
—татт¤ 19. ≤нформуванн¤ громадськост≥ про заходи щодо запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ
1. —пец≥ально уповноважен≥ суб'Їкти у сфер≥ протид≥њ корупц≥њ зобов'¤зан≥ щороку не п≥зн≥ше 10 лютого оприлюднювати ≥нформац≥ю про вжит≥ заходи щодо протид≥њ корупц≥њ та про ос≥б, прит¤гнутих до в≥дпов≥дальност≥ за вчиненн¤ корупц≥йних правопорушень.
2. —пец≥ально уповноважений орган з питань антикорупц≥йноњ пол≥тики щороку не п≥зн≥ше 15 кв≥тн¤ готуЇ та оприлюднюЇ у визначеному аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни пор¤дку зв≥т про результати проведенн¤ заход≥в щодо запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ.
” зв≥т≥ мають в≥дображатис¤ так≥ в≥домост≥:
1) статистичн≥ дан≥ про результати д≥¤льност≥ спец≥ально уповноважених суб'Їкт≥в у сфер≥ протид≥њ корупц≥њ з обов'¤зковим зазначенн¤м таких даних:
а) к≥льк≥сть ос≥б, щодо ¤ких винесено постанови про прит¤гненн¤ ¤к обвинуваченого та складено протоколи про вчиненн¤ адм≥н≥стративних корупц≥йних правопорушень;
б) к≥льк≥сть ос≥б, щодо ¤ких набрав законноњ сили обвинувальний вирок суду та на ¤ких накладено адм≥н≥стративне ст¤гненн¤ за корупц≥йне правопорушенн¤;
в) в≥домост≥ окремо за категор≥¤ми ос≥б, зазначених у частин≥ перш≥й статт≥ 4 цього «акону, ≥ за видами в≥дпов≥дальност≥ за корупц≥йн≥ правопорушенн¤;
г) в≥домост≥ про розм≥р завданих корупц≥йними правопорушенн¤ми збитк≥в, стан та обс¤ги њх в≥дшкодуванн¤;
2) узагальнен≥ результати антикорупц≥йноњ експертизи проект≥в нормативно-правових акт≥в;
3) ≥нформац≥¤ про результати виконанн¤ органами державноњ влади заход≥в щодо запоб≥ганн¤ та протид≥њ корупц≥њ, у тому числ≥ в рамках м≥жнародного сп≥вроб≥тництва;
4) результати соц≥олог≥чних досл≥джень, що провод¤тьс¤ державними та недержавними науково-досл≥дними установами, з питань поширенн¤ корупц≥њ;
5) ≥нформац≥¤ про стан реал≥зац≥њ визначеноњ ѕрезидентом ”крањни антикорупц≥йноњ стратег≥њ.
—татт¤ 20. ƒержавний захист ос≥б, ¤к≥ надають допомогу в запоб≥ганн≥ ≥ протид≥њ корупц≥њ
1. ќсоби, ¤к≥ надають допомогу в запоб≥ганн≥ ≥ протид≥њ корупц≥њ, перебувають п≥д захистом держави. ƒержава забезпечуЇ зд≥йсненн¤ правоохоронними органами правових, орган≥зац≥йно-техн≥чних та ≥нших заход≥в, спр¤мованих на захист в≥д протиправних пос¤гань на житт¤, здоров'¤, житло та ≥нше майно ос≥б, ¤к≥ надають допомогу в запоб≥ганн≥ ≥ протид≥њ корупц≥њ, а також близьких њм ос≥б.
2. ƒержавний захист ос≥б, ¤к≥ надають допомогу в запоб≥ганн≥ ≥ протид≥њ корупц≥њ, зд≥йснюЇтьс¤ в≥дпов≥дно до «акону ”крањни "ѕро забезпеченн¤ безпеки ос≥б, ¤к≥ беруть участь у крим≥нальному судочинств≥" ( 3782-12 ).
–озд≥л IV ¬≤ƒѕќ¬≤ƒјЋ№Ќ≤—“№ «ј ќ–”ѕ÷≤…Ќ≤ ѕ–ј¬ќѕќ–”Ў≈ЌЌя
—татт¤ 21. ¬иди в≥дпов≥дальност≥ за корупц≥йн≥ правопорушенн¤
1. «а вчиненн¤ корупц≥йних правопорушень особи, зазначен≥ в частин≥ перш≥й статт≥ 4 цього «акону, прит¤гаютьс¤ до крим≥нальноњ, адм≥н≥стративноњ, цив≥льно-правовоњ та дисципл≥нарноњ в≥дпов≥дальност≥ в установленому законом пор¤дку.
2. ¬≥домост≥ про ос≥б, ¤ких прит¤гнуто до в≥дпов≥дальност≥ за вчиненн¤ корупц≥йних правопорушень, у триденний строк з дн¤ набранн¤ в≥дпов≥дним р≥шенн¤м суду законноњ сили, прит¤гненн¤ до цив≥льно-правовоњ в≥дпов≥дальност≥, накладенн¤ дисципл≥нарного ст¤гненн¤ занос¤тьс¤ до ™диного державного реЇстру ос≥б, ¤к≥ вчинили корупц≥йн≥ правопорушенн¤, що формуЇтьс¤ та ведетьс¤ ћ≥н≥стерством юстиц≥њ ”крањни. ѕоложенн¤ про ™диний державний реЇстр ос≥б, ¤к≥ вчинили корупц≥йн≥ правопорушенн¤, пор¤док формуванн¤ та веденн¤ цього реЇстру затверджуЇтьс¤ ћ≥н≥стерством юстиц≥њ ”крањни.
—татт¤ 22. ќсобливост≥ зв≥льненн¤ з роботи ос≥б, ¤к≥ вчинили корупц≥йн≥ правопорушенн¤
1. ќсоба, щодо ¤коњ винесено постанову про прит¤гненн¤ ¤к обвинуваченоњ у вчиненн≥ злочину у сфер≥ службовоњ д≥¤льност≥, п≥дл¤гаЇ в≥дстороненню в≥д виконанн¤ повноважень на посад≥ в пор¤дку, визначеному законом, до розгл¤ду справи судом, ¤кщо ≥нше не передбачено онституц≥Їю ( 254к/96-¬– ) ≥ законами ”крањни.
ќсоба, щодо ¤коњ складено протокол про адм≥н≥стративне корупц≥йне правопорушенн¤, ¤кщо ≥нше не передбачено онституц≥Їю ( 254к/96-¬– ) ≥ законами ”крањни, може бути в≥дсторонена в≥д виконанн¤ службових повноважень за р≥шенн¤м кер≥вника органу (установи, п≥дприЇмства, орган≥зац≥њ), в ¤кому вона працюЇ, до зак≥нченн¤ розгл¤ду справи судом.
” раз≥ закритт¤ провадженн¤ у справ≥ про адм≥н≥стративне корупц≥йне правопорушенн¤ у зв'¤зку з в≥дсутн≥стю под≥њ або складу адм≥н≥стративного правопорушенн¤ в≥дсторонен≥й в≥д виконанн¤ службових повноважень особ≥ в≥дшкодовуЇтьс¤ середн≥й зароб≥ток за час вимушеного прогулу, пов'¤заного з таким в≥дстороненн¤м.
2. ƒострокове припиненн¤ повноважень особи на виборн≥й посад≥, припиненн¤ повноважень посадовоњ особи на посад≥, зв≥льненн¤, що зд≥йснюЇтьс¤ за р≥шенн¤м ѕрезидента ”крањни, ¬ерховноњ –ади ”крањни, аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, зв≥льненн¤ в≥йськовоњ посадовоњ особи з в≥йськовоњ служби у зв'¤зку з прит¤гненн¤м до в≥дпов≥дальност≥ за корупц≥йне правопорушенн¤, а також в≥дстороненн¤ такоњ особи в≥д виконанн¤ службових повноважень у випадках, передбачених частиною першою ц≥Їњ статт≥, зд≥йснюЇтьс¤ з урахуванн¤м особливостей, визначених онституц≥Їю ( 254к/96-¬– ) ≥ законами ”крањни.
≤нш≥ особи, ¤ких прит¤гнуто до крим≥нальноњ або адм≥н≥стративноњ в≥дпов≥дальност≥ за корупц≥йн≥ правопорушенн¤, пов'¤зан≥ з порушенн¤м обмежень, передбачених цим «аконом, п≥дл¤гають зв≥льненню з в≥дпов≥дних посад у триденний строк з дн¤ отриманн¤ органом державноњ влади, органом м≥сцевого самовр¤дуванн¤, п≥дприЇмством, установою, орган≥зац≥Їю коп≥њ в≥дпов≥дного судового р≥шенн¤, ¤ке набрало законноњ сили, ¤кщо ≥нше не передбачено законом.
3. ѕро зв≥льненн¤ особи з посади у зв'¤зку з прит¤гненн¤м до в≥дпов≥дальност≥ за корупц≥йне правопорушенн¤, пов'¤зане з порушенн¤м обмежень, передбачених цим «аконом, кер≥вник органу державноњ влади, органу м≥сцевого самовр¤дуванн¤, п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ у триденний строк письмово пов≥домл¤Ї суд, ¤кий постановив обвинувальний вирок або прийн¤в постанову про накладенн¤ адм≥н≥стративного ст¤гненн¤ за корупц≥йне правопорушенн¤, та спец≥ально уповноважений центральний орган виконавчоњ влади з питань державноњ служби. ѕор¤док ≥нформуванн¤ спец≥ально уповноваженого центрального органу виконавчоњ влади з питань державноњ служби про ос≥б, уповноважених на виконанн¤ функц≥й держави або м≥сцевого самовр¤дуванн¤, ¤к≥ зв≥льнен≥ у зв'¤зку з прит¤гненн¤м до в≥дпов≥дальност≥ за корупц≥йне правопорушенн¤, встановлюЇтьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
4. « метою ви¤вленн¤ причин та умов, що спри¤ли вчиненню корупц≥йного правопорушенн¤ або невиконанню вимог цього «акону, за поданн¤м спец≥ально уповноваженого суб'Їкта у сфер≥ протид≥њ корупц≥њ за р≥шенн¤м кер≥вника органу, в ¤кому працюЇ особа, ¤ка вчинила таке правопорушенн¤, проводитьс¤ службове розсл≥дуванн¤ в пор¤дку, визначеному аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
5. ќбмеженн¤ щодо заборони особ≥, зв≥льнен≥й з посади у зв'¤зку з прит¤гненн¤м до в≥дпов≥дальност≥ за корупц≥йне правопорушенн¤, займатис¤ д≥¤льн≥стю, пов'¤заною з виконанн¤м функц≥й держави, м≥сцевого самовр¤дуванн¤, або такою, що прир≥внюЇтьс¤ до ц≥Їњ д≥¤льност≥, встановлюЇтьс¤ виключно за вмотивованим р≥шенн¤м суду, ¤кщо ≥нше не передбачено законом.
–озд≥л V ”—”Ќ≈ЌЌя Ќј—Ћ≤ƒ ≤¬ ќ–”ѕ÷≤…Ќ»’ ѕ–ј¬ќѕќ–”Ў≈Ќ№
—татт¤ 23. ¬≥дшкодуванн¤ збитк≥в, шкоди, завданих держав≥ внасл≥док вчиненн¤ корупц≥йного правопорушенн¤
1. «битки, шкода, завдан≥ держав≥ внасл≥док вчиненн¤ корупц≥йного правопорушенн¤, п≥дл¤гають в≥дшкодуванню в установленому законом пор¤дку.
—татт¤ 24. Ќезаконн≥ нормативно-правов≥ акти та правочини
1. Ќормативно-правов≥ акти, р≥шенн¤, видан≥ (прийн¤т≥) внасл≥док вчиненн¤ корупц≥йного правопорушенн¤, можуть бути скасован≥ органом або посадовою особою, уповноваженою на прийн¤тт¤ чи скасуванн¤ в≥дпов≥дних акт≥в, р≥шень, або визнан≥ незаконними в судовому пор¤дку за за¤вою за≥нтересованоњ ф≥зичноњ особи, об'Їднанн¤ громад¤н, юридичноњ особи, прокурора, органу державноњ влади, органу м≥сцевого самовр¤дуванн¤.
2. ѕравочин, укладений внасл≥док корупц≥йного правопорушенн¤, Ї н≥кчемним.
—татт¤ 25. ¬≥дновленн¤ прав ≥ законних ≥нтерес≥в та в≥дшкодуванн¤ збитк≥в, шкоди, завданих ф≥зичним та юридичним особам внасл≥док вчиненн¤ корупц≥йного правопорушенн¤
1. ‘≥зичн≥ та юридичн≥ особи, права ¤ких порушено внасл≥док вчиненн¤ корупц≥йного правопорушенн¤ ≥ ¤ким завдано моральноњ або майновоњ шкоди, збитк≥в, мають право на в≥дновленн¤ прав, в≥дшкодуванн¤ збитк≥в, шкоди в установленому законом пор¤дку.
2. «битки, шкода, завдан≥ ф≥зичн≥й або юридичн≥й особ≥ внасл≥док незаконних р≥шень, д≥й або безд≥¤льност≥ суб'Їкта, ¤кий зд≥йснюЇ заходи щодо запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ, в≥дшкодовуютьс¤ з ƒержавного бюджету ”крањни в установленому законом пор¤дку. ƒержава, јвтономна –еспубл≥ка рим, орган м≥сцевого самовр¤дуванн¤, ¤к≥ в≥дшкодували збитки, шкоду, завдану незаконним р≥шенн¤м, д≥¤ми або безд≥¤льн≥стю суб'Їкта, що зд≥йснюЇ заходи щодо запоб≥ганн¤ та протид≥њ корупц≥њ, мають право зворотноњ вимоги (регресу) до особи, ¤ка завдала збитк≥в, шкоди, у розм≥р≥ виплаченого в≥дшкодуванн¤ (кр≥м в≥дшкодуванн¤ виплат, пов'¤заних ≥з трудовими в≥дносинами, в≥дшкодуванн¤м моральноњ шкоди).
—татт¤ 26. ¬илученн¤ незаконно одержаного майна
1. ошти та ≥нше майно, одержан≥ внасл≥док вчиненн¤ корупц≥йного правопорушенн¤, п≥дл¤гають конф≥скац≥њ за р≥шенн¤м суду в установленому законом пор¤дку, а кошти у встановленому судом розм≥р≥ вартост≥ незаконно одержаних послуг чи п≥льг - ст¤гненню на користь держави.
–озд≥л VI ќЌ“–ќЋ№ ≤ Ќј√Ћяƒ «ј ¬» ќЌјЌЌяћ «ј ќЌ≤¬ ” —‘≈–≤ «јѕќЅ≤√јЌЌя ≤ ѕ–ќ“»ƒ≤ѓ ќ–”ѕ÷≤ѓ
—татт¤ 27. онтроль у сфер≥ запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ
1. ¬ерховна –ада ”крањни зд≥йснюЇ парламентський контроль у сфер≥ запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ в межах, визначених онституц≥Їю ”крањни ( 254к/96-¬– ).
≤нш≥ органи державноњ влади зд≥йснюють контроль у сфер≥ запоб≥ганн¤ та протид≥њ корупц≥њ у межах повноважень та у спос≥б, що передбачен≥ онституц≥Їю ( 254к/96-¬– ) ≥ законами ”крањни.
—татт¤ 28. √ромадський контроль за виконанн¤м закон≥в у сфер≥ запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ
1. √ромадський контроль за виконанн¤м закон≥в у сфер≥ запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ зд≥йснюЇтьс¤ на п≥дстав≥ та в пор¤дку, визначеному законом.
—татт¤ 29. ѕрокурорський нагл¤д
1. Ќагл¤д за додержанн¤м закон≥в у сфер≥ запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ зд≥йснюЇтьс¤ √енеральним прокурором ”крањни та п≥дпор¤дкованими йому прокурорами.
–озд≥л VII ћ≤∆Ќј–ќƒЌ≈ —ѕ≤¬–ќЅ≤“Ќ»÷“¬ќ
—татт¤ 30. ћ≥жнародне сп≥вроб≥тництво у сфер≥ запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ
1. ”крањна в≥дпов≥дно до укладених нею м≥жнародних договор≥в зд≥йснюЇ сп≥вроб≥тництво у сфер≥ запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ з ≥ноземними державами, м≥жнародними орган≥зац≥¤ми, ¤к≥ зд≥йснюють заходи щодо запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ.
2. ћ≥жнародна правова допомога та ≥нш≥ види м≥жнародного сп≥вроб≥тництва у справах про корупц≥йн≥ правопорушенн¤ зд≥йснюютьс¤ компетентними органами в≥дпов≥дно до законодавства та м≥жнародних договор≥в ”крањни, згоду на обов'¤зков≥сть ¤ких надано ¬ерховною –адою ”крањни.
—татт¤ 31. ћ≥жнародн≥ договори ”крањни у сфер≥ запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ
1. ” раз≥ ¤кщо м≥жнародними договорами ”крањни, згоду на обов'¤зков≥сть ¤ких надано ¬ерховною –адою ”крањни, встановлено ≥нш≥ правила, н≥ж т≥, що передбачен≥ законодавством про запоб≥ганн¤ ≥ протид≥ю корупц≥њ, застосовуютьс¤ правила м≥жнародних договор≥в.
—татт¤ 32. ћ≥жнародний обм≥н ≥нформац≥Їю у сфер≥ запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ
1. омпетентн≥ органи ”крањни можуть надавати в≥дпов≥дним органам ≥ноземних держав та одержувати в≥д них ≥нформац≥ю, у тому числ≥ з обмеженим доступом, з питань запоб≥ганн¤ ≥ протид≥њ корупц≥њ з додержанн¤м вимог законодавства та м≥жнародних договор≥в ”крањни, згоду на обов'¤зков≥сть ¤ких надано ¬ерховною –адою ”крањни.
2. Ќаданн¤ органам ≥ноземних держав ≥нформац≥њ з питань, пов'¤заних з запоб≥ганн¤м ≥ протид≥Їю корупц≥њ, можливе лише в раз≥, ¤кщо ц≥ органи та в≥дпов≥дний компетентний орган ”крањни можуть установити такий режим доступу до ≥нформац≥њ, ¤кий унеможливлюЇ розкритт¤ ≥нформац≥њ дл¤ ≥нших ц≥лей чи њњ розголошенн¤ у будь-¤кий спос≥б, у тому числ≥ шл¤хом несанкц≥онованого доступу.
—татт¤ 33. «аходи щодо поверненн¤ в ”крањну кошт≥в та ≥ншого майна, одержаних внасл≥док корупц≥йних правопорушень, ≥ розпор¤джанн¤ вилученими коштами та ≥ншим майном, одержаними внасл≥док корупц≥йних правопорушень
1. ”крањна зд≥йснюЇ заходи щодо поверненн¤ в ”крањну кошт≥в та ≥ншого майна, одержаних внасл≥док корупц≥йних правопорушень, ≥ розпор¤джаЇтьс¤ цими коштами та ≥ншим майном в≥дпов≥дно до законодавства та м≥жнародних договор≥в ”крањни, згоду на обов'¤зков≥сть ¤ких надано ¬ерховною –адою ”крањни.
–озд≥л VIII ѕ–» ≤Ќ÷≈¬≤ “ј ѕ≈–≈’≤ƒЌ≤ ѕќЋќ∆≈ЌЌя
1. ÷ей «акон набираЇ чинност≥ з 1 липн¤ 2011 року, кр≥м статей 11 ≥ 12, ¤к≥ набирають чинност≥ з 1 с≥чн¤ 2012 року.
2. ” декларац≥њ про майно, доходи, витрати ≥ зобов'¤занн¤ ф≥нансового характеру за 2011 р≥к в≥домост≥ про витрати надаютьс¤ з дн¤ набранн¤ чинност≥ цим «аконом.
3. аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни у трим≥с¤чний строк з дн¤ набранн¤ чинност≥ цим «аконом:
внести на розгл¤д ¬ерховноњ –ади ”крањни пропозиц≥њ щодо приведенн¤ законодавчих акт≥в у в≥дпов≥дн≥сть ≥з цим «аконом;
забезпечити прийн¤тт¤ нормативно-правових акт≥в, передбачених цим «аконом;
привести своњ нормативно-правов≥ акти у в≥дпов≥дн≥сть ≥з цим «аконом;
забезпечити приведенн¤ у в≥дпов≥дн≥сть ≥з цим «аконом нормативно-правових акт≥в м≥н≥стерств та ≥нших центральних орган≥в виконавчоњ влади.
ѕрезидент ”крањни ¬.яЌ” ќ¬»„
м. ињв, 7 кв≥тн¤ 2011 року N 3206-VI |
ƒата последнего изменени¤ этого узла 12.08.2006