03.01.13 |
|
ГЛУХІВСЬКА РАЙОННА РАДА СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ ШОСТЕ СКЛИКАННЯ СЬОМА СЕСІЯ Р І Ш Е Н Н Я 03.06.2011 Глухів
Відповідно до Законів України «Про захист населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру», «Про правові засади цивільного захисту», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2001 р. № 308 «Про порядок створення і використання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків» та розпорядження голови обласної державної адміністрації від 10.08.2001 р. № 343 з цього питання, з метою ефективного реагування на надзвичайні ситуації, які можуть виникати на території району та надання термінової допомоги постраждалому населенню, керуючись ч.1 п.16 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада ВИРІШИЛА: 1. Затвердити районну Програму створення і використання матеріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків на 2011-2015 роки (додається). 2. Організацію виконання програми покласти на Глухівську районну державну адміністрацію. 3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села і охорони навколишнього природного середовища.
Голова В.В.Цюкало Додаток до рішення районної ради від 03.06.2011 р.
Районна Програма створення і використання матеріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків на 2011-2015 роки
Зміст. 1. І. Паспорт програми. 2. Додаток до рішення районної ради. Районна програма створення і використання матеріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків на 2011-2015 роки. 3. ІІ. Правовою основою Програми є чинне законодавство України. 4. ІІІ. Визначення мети Програми.5. ІV. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки та етапи виконання Програми. 6. V. Основні напрямки реалізації Програми. 7. VІ. Контроль за виконанням Програми. 8. VІІ. Перелік завдань і заходів та результативні показники Програми. 9. VІІІ. Очікувані результати Програми. 10. Додаток 1 до Програми. Ресурсне забезпечення регіональної цільової програми. 11. Додаток 2 до Програми. Напрями діяльності та заходи регіональної цільової програми. 12. Додаток 3 до Програми. Графік створення районного матеріального резерву для запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на період 2011 – 2015 р.р. П А С П О Р Т районної Програми створення і використання районного матеріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків на 2011 – 2015 роки.
І. Визначення проблеми, на яку спрямована програма.У сучасному суспільстві значне місце займають проблеми захисту населення від впливу різноманітних факторів. Ріст темпів господарської діяльності, комерційних великих промислових підприємств (об'єктів) ускладнених технологічних процесів, застосування нових, не завжди безпечних виробництв, значно впливає на кількість виробничих та техногенних катастроф що призводить до травматизму і людських жертв. Особливу небезпеку на сьогодні являє також і тероризм, який може виражатися в найбільш непередбачуваних формах впливу на населення. Стаття 3 Конституції України визначає: Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека в Україні є найвищою соціальною цінністю, тому один із пріоритетних напрямків діяльності усіх органів виконавчої влади є попередження загибелі людей та надання допомоги постраждалим під час надзвичайних ситуацій. Державна політика у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру здійснюється на принципах пріоритетності завдань, спрямованих на рятування життя та збереження здоров’я людей і довкілля та безумовного надання переваги раціональній і превентивній безпеці. На території району розміщено 4 потенційно небезпечних для населення об’єкти (АЗС ТОВ "Глухівнафтопродукт", АГЗС ТОВ "Лінея-Е", АГЗС ТОВ "Лада", газорозподільна станція с.Слоут). Глухівський район є зоною можливого ризику виникнення аварій техногенного та природного походження. Враховуючи, що рівень зносу обладнання більшості підприємств району наближається до критичного, матеріально-технічна база застаріла, ймовірність виникнення випадків аварій буде збільшуватися. Викликає занепокоєння зношеність обладнання та зовнішніх мереж на об’єктах житлово-комунального господарства. Окремі мережі водопостачання та водовідведення повністю відпрацювали свій ресурс і підлягають терміновій заміні. Аналогічна ситуація спостерігається на об’єктах теплопостачання. З кожним роком збільшується кількість природних катаклізмів, які супроводжуються значними матеріальними збитками. Аналіз надзвичайних ситуацій свідчить, що їх загальна кількість за останні роки не зменшується, а навпаки – збільшується. Наявність районного матеріального резерву дозволяє аварійно-відновлювальним силам своєчасно виконати заходи, спрямовані на запобігання, ліквідацію надзвичайних ситуацій та надання термінової допомоги постраждалому населенню. Таблиця 1 Надзвичайні ситуації та події, що виникли на території Глухівського району протягом 2007 – 2010 років
За видами серед надзвичайних ситуацій і подій техногенного характеру у 2007 – 2010 роках найбільшу кількість складають пожежі, які разом з транспортними надзвичайними ситуаціями складають 59% від усіх надзвичайних ситуацій і подій техногенного характеру. 29% від загальної кількості надзвичайних ситуацій - пожежі. Більшість пожеж виникає в житловому секторі та виробничій сфері з причини необережного поводження з вогнем, електроприладами, пічним опаленням. 17,3% від загальної кількості надзвичайних ситуацій техногенного характеру складають автотранспортні аварії. Переважна більшість дорожньо-транспортних пригод пов'язана з наїздами транспортних засобів на пішоходів, зіткненням транспортних засобів. Велику кількість – 12,7% від загального числа надзвичайних ситуацій природного характеру складають лісові пожежі. Як мінімум два рази на рік виникають ускладнення погодних умов, які в значній мірі визначаються характером гідрометеорологічних умов. Практично щороку спостерігається посилення вітру, у тому числі шквали, хуртовини, ожеледь, налипання мокрого снігу. Найбільшої шкоди небезпечні метеорологічні явища завдають тоді, коли спостерігається їх поєднання. У 2007 – 2010 роках на території Глухівського району внаслідок надзвичайних ситуацій та подій загинуло 112 осіб та 197 осіб травмовано. Найбільше людей загинуло внаслідок пожеж – 26, кількість людей, що загинули внаслідок дорожньо-транспортних пригод – 15, кількість людей, що загинули внаслідок переохолодження – 17, кількість людей, що загинули на воді – 13. Кількість загиблих і травмованих протягом 2007-2010 років наведена в таблиці 2. Таблиця 2 Кількість загиблих і постраждалих від НС
Вищевказане дає змогу зробити висновок, що створення районного матеріального резерву є життєво необхідним, оскільки забезпечує матеріальну основу для оперативного проведення першочергових робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, забезпечення зниження матеріальних збитків та зменшення кількості можливих втрат населення. ІІ. Правовою основою Програми є чинне законодавство України:Конституція України; Закон України «Про захист населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру»; Закон України «Про правові засади цивільного захисту»; постанова Кабінету Міністрів України від 29 березня 2001 р. № 308 “Про порядок створення і використання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків”; ІІІ. Визначення мети Програми:Створення районного матеріального резерву забезпечить можливість реального та ефективного функціонування Єдиної державної системи запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру з найменшими фінансовими витратами. Це дозволить проводити заходи по попередженню НС регіонального рівня і ліквідації їх наслідків. Для досягнення зазначеної мети передбачається вирішити такі основні питання: виявити небезпеку, оцінити ризик і спрогнозувати наслідки НС техногенного та природного характеру; зробити розрахунки обсягу робіт по ліквідації максимально гіпотетичної прогнозованої НС та ліквідації її наслідків; визначити номенклатуру та обсяг районного матеріального резерву, виходячи з реальних можливостей бюджету та досвіду ліквідації НС; визначити порядок створення регіонального матеріального резерву, а саме: а) визначити місце зберігання регіонального матеріального резерву; б) передбачити в районному бюджеті необхідні фінансові витрати. ІV. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки та етапи виконання Програми:Забезпечення створення, утримання та поповнення районного резерву здійснюється : · за рахунок коштів районного бюджету в межах фінансових можливостей;
V. Основні напрямки реалізації Програми:Основними напрямками реалізації Програми є: - створення районного матеріального резерву для виконання заходів, спрямованих на запобігання, ліквідацію надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків і надання термінової допомоги постраждалому населенню, покладається на райдержадміністрацію через відділ з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації.
VІ. Контроль за виконанням Програми:Здійснюється постійною комісією районної ради з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села і охорони навколишнього природного середовища.
VІІ. Перелік завдань і заходів та результативні показники Програми:1.Визначення максимально гіпотетичної (прогнозованої) надзвичайної ситуації, характерної для конкретної території, об’єкта, а також передбаченого обсягу робіт з ліквідації її наслідків. Відділом з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації визначено максимально гіпотетичні надзвичайні ситуації та відпрацьовано план реагування на надзвичайні ситуації районної ланки територіальної підсистеми Єдиної державної системи запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру. Відповідальний – відділ з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації. 2. Визначення номенклатури, обсягу та норм накопичення районного матеріального резерву. Номенклатура обсягів та норм накопичення матеріального резерву місцевого рівня визначається за прогнозами попередніх років, враховуючи найбільш вірогідні надзвичайні ситуації, які можливі на території району . 3. Погодження, затвердження номенклатури і обсягу матеріального районного резерву. Номенклатура обсягів та норм накопичення матеріального резерву місцевого рівня узгоджується з управлінням з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації і затверджується заступником голови обласної державної адміністрації, головою обласної комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. Відповідальний – відділ з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації. 4. Визначення місць розміщення районного резерву, з урахуванням його оперативної доставки до можливих зон надзвичайних ситуацій. Відділом з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації сплановано місце розміщення районного матеріального резерву у складських приміщеннях філії "Глухівська дорожньо-експлуатаційна дільниця" ДП "Сумський облавтодор". Відповідальні – відділ з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації, філія "Глухівська дорожньо-експлуатаційна дільниця" ДП "Сумський облавтодор". 5. Створення умов щодо зберігання матеріальних цінностей. Зберігання регіонального матеріального резерву планується у складських приміщеннях філії "Глухівська дорожньо-експлуатаційна дільниця" ДП "Сумський облавтодор". Відповідальність за організацію зберігання районного матеріального резерву покладається на начальника філії "Глухівська дорожньо-експлуатаційна дільниця" ДП "Сумський облавтодор" . Відповідальні – відділ з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації, філія "Глухівська дорожньо-експлуатаційна дільниця" ДП "Сумський облавтодор". 6. Виконання робіт, пов’язаних із накопиченням матеріальних цінностей, що залучаються до резерву, підготовка відповідних річних графіків накопичення резервів. 2011-2015 роки Відповідальний – відділ з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації. 7. Залучення для заходів по ліквідації наслідків надзвичайної ситуації резерву наступного вищого рівня в разі недостатньої наявності матеріального районного резерву. Відповідальний – відділ з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації. 8. Закупівля та закладення на зберігання матеріальних цінностей в районному матеріальному резерві. Протягом двох місяців після виділення відповідних коштів . Відповідальний – відділ з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації. 9. Проведення інвентаризації та перевірка умов зберігання матеріальних цінностей районного матеріального резерву. Один раз на рік (листопад - грудень). Відповідальний – відділ з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації, філія "Глухівська дорожньо-експлуатаційна дільниця" ДП "Сумський облавтодор". 10. Видача дозволу на використання матеріальних цінностей із районного матеріального резерву для попередження та ліквідації НС. За розпорядженням голови Глухівської районної державної адміністрації. 11. Поновлення резервів, використаних під час ліквідації надзвичайної ситуації. Відповідальний – відділ з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації. 12.Головний розпорядник коштів: Головним розпорядником коштів є Глухівська районна державна адміністрація. 13.Порядок використання коштів: Кошти використовуються тільки на придбання матеріальних засобів для створення районного матеріально резерву, згідно додатків 1, 2, 3. Перелічені заходи можуть бути реалізовані послідовно. Обсяги робіт, терміни їх виконання повинні обґрунтовуватись окремо в кожному конкретному випадку та узгоджуватись з відділом з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації. VІІІ. Очікувані результати Програми:Результатом виконання Програми має стати створення районного, матеріального резерву з метою використання його в разі загрози виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, ліквідації цих надзвичайних ситуацій та їх наслідків, забезпеченням повноцінного функціонування ЕДС, запобігання та реагування на НС техногенного та природного характеру. Внаслідок цього буде реалізовано державну політику в цій сфері, яка спрямована на попередження та ліквідацію НС . Реалізація запланованого комплексу заходів дозволить: оптимізувати структуру районного матеріального резерву і знизити його вартість; укомплектувати районний матеріальний резерв; значно знизити навантаження на резервний фонд районного бюджету у разі виникнення НС місцевого рівня; підтримувати укомплектованість районного матеріального резерву на мінімально допустимому рівні.
Додаток 1 до Програми Ресурсне забезпечення регіональної цільової програми«Програма створення і використання районного матеріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків на 2011 – 2015 роки.»
Додаток 2 до Програми
Напрями діяльності та заходи регіональної цільової програми: « Програма створення і використання районного матеріального резерву для запобігання , ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків на 2011 – 2015 рр. »
Додаток 3 до Програми
Графік створення районного матеріального резерву для запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на період 2011 – 2015 р.р.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Дата последнего изменения этого узла 12.08.2006