Про Положення про порядок здійснення Глухівською районною радою державної регуляторної політики

03.01.13

 

 

           

 

ГЛУХІВСЬКА РАЙОННА РАДА СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ШОСТЕ СКЛИКАННЯ

П'ЯТА  СЕСІЯ 

Р І Ш Е Н Н Я 

22.02.2011                                                          Глухів

Про Положення про порядок здійснення Глухівською районною радою державної регуляторної політики

З метою реалізації повноважень Глухівської районної ради  у здійсненні державної регуляторної політики, встановлення єдиного підходу до обґрунтування проектів та прийняття прозорих, ефективних та економічно доцільних регуляторних актів, відповідно до Конституції України та Законів України: «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»,  «Про прискорений перегляд регуляторних актів, прийнятих органами та посадовими особами місцевого самоврядування» та керуючись ч.2 ст.43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада ВИРІШИЛА:

1.Затвердити «Положення про порядок здійснення Глухівською районною радою державної регуляторної політики» (додається).  

2.Покласти повноваження по здійсненню державної регуляторної політики в районній раді на робочу комісію із прискореного перегляду регуляторних актів (затверджена розпорядженням голови районної ради від 03.02.2011 №11).

3. Внести відповідні зміни до рішення районної ради від 02.12.2010  року «Про регламент роботи Глухівської районної ради шостого скликання».

 

4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника голови районної ради Гурову В.М.   

                

Голова                                                                                   В. В. Цюкало

 

 

                                   Додаток

                                   до рішення районної ради

                                   від 22.02.2011 р. 

  

Положення

про порядок здійснення Глухівською районною радою

 державної регуляторної політики  

         Це Положення розроблене на підставі Конституції України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про прискорений перегляд регуляторних актів, прийнятих органами та посадовими особами місцевого самоврядування», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» та Методичних рекомендацій Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва щодо проведення аналізу регуляторних актів та щодо формування та організації діяльності робочих комісій з питань прискореного перегляду регуляторних актів.

Положення спрямоване на врегулювання порядку підготовки, прийняття та оцінки   ефективності    нормативно-правових    актів районної  ради (далі-Рада) у сфері господарської діяльності, забезпечення прозорості та відкритості у регуляторній діяльності Ради.

 

1. Визначення термінів.

Наведені нижче терміни вживаються в цьому Положенні у такому значенні:

- регуляторний   акт – це :

 рішення  Ради нормативно-правового характеру, яке або окремі  положення   якого спрямовані    на  правове   регулювання  господарських    відносин,    а також адміністративних відносин між Радою або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання;

прийнятий Радою інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між Радою або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом;

- регуляторна діяльність - діяльність, спрямована на підготовку, прийняття, відстеження результативності та перегляд регуляторних актів, яка здійснюється в межах, у порядку та у спосіб, що встановлені Конституцією та законами України; 

- відповідальна  постійна комісія – робоча комісія Ради із прискореного перегляду регуляторних актів, на котру   покладені повноваження   щодо  здійснення державної регуляторної політики;

- головна постійна комісія – постійна комісія, до сфери відання якої належить супроводження розгляду проекту регуляторного акта. 

- відстеження результативності  регуляторного акта - заходи, спрямовані на оцінку стану впровадження   регуляторного акта та досягнення цим актом цілей, задекларованих при його прийнятті; 

- перегляд регуляторного акта – заходи, спрямовані на приведення Радою прийнятого  регуляторного акта у відповідність з принципами державної регуляторної політики; 

- аналіз регуляторного впливу - документ, який містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта, аналіз  впливу,  який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення  прав   та   інтересів   суб'єктів   господарювання, громадян та держави,  а  також   обґрунтування   відповідності      проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики; 

- звіт про відстеження результативності акта - документ, який містить дані про   результати   відстеження   результативності   регуляторного акта та про методи, за допомогою яких було здійснено таке відстеження; 

- розробник проекту регуляторного акта – Рада або інший орган, установа, організація, особа чи група осіб, що уповноважені розроблювати або організовувати, спрямовувати та координувати діяльність з розроблення проекту регуляторного акта. 

- прискорений перегляд регуляторних актів – комплекс заходів та дій, спрямованих на забезпечення якнайшвидшого приведення регуляторних актів, прийнятих Радою, у відповідність із принципами державної регуляторної політики, визначеними у статті 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 

 

2. Етапи регуляторної діяльності ради.

Регуляторна діяльність ради включає так основні етапи:

-     планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів;

-     підготовка аналізу регуляторного впливу;

-    оприлюднення проекту регуляторного акту та аналізу регуляторного впливу з метою одержання зауважень і пропозицій;

-    внесення проекту регуляторного акта на розгляд районної ради;

-    особливості  відстеження результативності регуляторних актів та перегляду регуляторних актів;

-    прискорений перегляд чинних регуляторних актів Ради.

 

3. Планування підготовки регуляторних актів.

Планування діяльності районної ради з підготовки проектів регуляторних актів здійснюється в рамках підготовки та затвердження планів роботи Ради у порядку, встановленому Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні». План діяльності Ради з підготовки проектів регуляторних актів та зміни до нього оприлюднюються на офіційному сайті Глухівської районної ради в мережі Інтернет, не пізніш як у десятиденний строк після їх затвердження.

Організація реалізації покладених на Раду повноважень у здійсненні державної регуляторної політики покладається на робочу комісію із прискореного перегляду регуляторних актів (затверджена розпорядженням голови районної ради від 03.02.2011 №11) (далі – відповідальна постійна комісія).

         Відповідальна постійна комісія забезпечує планування діяльності Ради з підготовки проектів регуляторних актів, у тому числі шляхом узагальнення пропозицій, отриманих від розробників проектів регуляторних актів на наступний календарний рік. Пропозиції подаються розробниками проектів регуляторних актів не пізніше ніж за 30 днів до закінчення поточного року.

Якщо Рада готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, потрібно внести відповідні зміни до плану не пізніше 10 робочих днів з дня внесення проекту на розгляд до Ради, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту. В даному випадку голова Ради вносить відповідні зміни до плану роботи районної ради.

 

4. Підготовка аналізу регуляторного впливу та оприлюднення проектів регуляторних актів.

Стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу із врахуванням вимог чинного законодавства.

У разі внесення на розгляд сесії районної ради проекту регуляторного акту без аналізу регуляторного впливу цей проект повертається його розробникові на доопрацювання.

         Аналіз регуляторного впливу готується до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій та підписується розробником проекту регуляторного акта, а в разі якщо розробником проекту є Рада, інший орган, установа чи організація – головою Ради, керівником установи чи організації.

         На офіційному сайті Глухівської районної ради в мережі Інтернет Рада розміщує повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта та не пізніше п'яти робочих днів також оприлюднюється проект регуляторного акта та відповідний аналіз регуляторного впливу з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних і юридичних осіб, їх об'єднань.

         Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта повинно містити :

-         стислий виклад змісту проекту;

-         поштову та електронну адресу розробника проекту та інших органів, до яких за ініціативою розробника надсилаються зауваження та пропозиції;

-         інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (адреса сторінки в мережі Інтернет, де опубліковано чи розміщено проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу);

-         інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань;

-         інформацію про спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями зауважень та пропозицій.

         Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акта і не може бути меншим ніж один місяць та більшим ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу. Надані зауваження та пропозиції враховуються розробником проекту регуляторного акта або мотивовано відхиляються.

 

 

5. Внесення проекту регуляторного акта на розгляд Ради.

 

Кожен проект регуляторного акта внесений на розгляд до Ради, подається до виконавчого апарату Ради і протягом двох робочих днів проект передається до відповідальної постійної комісії для вивчення та надання висновків про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

За мотивованим поданням депутата ради, постійної комісії ради, голови Ради відповідальна постійна комісія може прийняти рішення про забезпечення підготовки експертного висновку щодо регуляторного впливу проекту регуляторного акта, внесеного цим депутатом ради, постійною комісією ради, головою Ради. У цьому разі аналіз регуляторного впливу не готується, а експертний висновок щодо регуляторного впливу готується відповідно до вимог статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Відповідальна постійна комісія готує свої висновки про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» на підставі аналізу регуляторного впливу, яким супроводжується проект рішення при його внесенні на розгляд сесії Ради, а також експертного висновку щодо регуляторного впливу цього проекту.

Висновки відповідальної постійної комісії передаються для вивчення до постійної комісії, до сфери відання якої належить супроводження розгляду проекту регуляторного акта (далі-головна постійна комісія), за винятком випадків, коли відповідальна постійна комісія є головною постійною комісією.

Відповідальна постійна комісія протягом 10 днів забезпечує підготовку експертного висновку щодо регуляторного впливу внесеного проекту регуляторного акта, але в будь-якому випадку не пізніше моменту формування порядку денного пленарного засідання районної ради, на яке планується внесення цього проекту. 

При представленні на пленарному засіданні проекту регуляторного акта голова відповідальної постійної комісії доповідає висновки цієї постійної комісії про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Рішення Ради, які містять ознаки регуляторних актів, підлягають оприлюдненню в районній газеті «Глухівщина», та розміщується на офіційному сайті Глухівської районної ради в мережі Інтернет не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

 

 

6. Особливості прийняття регуляторного акта.

 

Регуляторний акт не може бути прийнятий, якщо наявна хоча б одна з таких обставин :

- відсутній аналіз регуляторного впливу або експертний висновок відповідальної комісії;

-    проект регуляторного акта не був оприлюднений.

 

7. Особливості відстеження результативності.

Виконання заходів з відстеження результативності регуляторних актів, прийнятих Радою, забезпечується виконавчим апаратом Ради, а у разі якщо рішенням Ради повноваження щодо забезпечення виконання заходів з відстеження результативності цих регуляторних актів делеговано відповідно районній державній адміністрації – районною державною адміністрацією.

Стосовно кожного регуляторного акта здійснюються базове, повторне та періодичне відстеження його результативності, яке саме визначається рішенням Ради.

Відстеження результативності регуляторного акта включає :

-         виконання заходів з відстеження результативності;

-         підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності.

Для відстеження результативності регуляторних актів можуть бути використані статистичні дані та дані наукових досліджень і соціологічних опитувань.

Одержані при здійсненні повторного відстеження результативності значення показників результативності порівнюються із значеннями цих показників, що були одержані при здійсненні базового відстеження. Періодичні відстеження результативності здійснюються з метою перевірки сталого досягнення регуляторним актом цілей, задекларованих при його прийнятті, після здійснення повторного відстеження результативності цього регуляторного акта.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень. Якщо для визначення значень показників результативності регуляторного акта використовуються виключно статистичні дані, базове відстеження результативності може бути здійснене після набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності або набрання чинності цим актом або більшістю його положень, якщо рішенням Ради не встановлено більш ранній строк.

Якщо строк дії регуляторного акта, встановлений при його прийнятті, є меншим ніж один рік, періодичні відстеження його результативності не здійснюються, а повторне відстеження результативності здійснюється за три місяці до дня закінчення строку, якщо інше не встановлено рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, але не пізніше дня закінчення визначеного строку. У разі якщо продовжується дія регуляторного акта, який було прийнято на визначений строк, що є меншим ніж один рік, періодичні відстеження результативності цього регуляторного акта здійснюється раз на кожні три роки.

Рішення Ради про строк, після якого чи до якого починається повторне відстеження результативності регуляторного акта, визначається в самому регуляторному акті або в іншому акті Ради.

Строк  виконання заходів з відстеження результативності регуляторного акта не може бути більшим ніж сорок п’ять робочих днів.

Рада заслуховує щорічний звіт голови Ради про здійснення державної регуляторної політики виконавчим апаратом Ради.

Відповідальна постійна комісія готує і попередньо розглядає питання щодо звіту голови Ради про здійснення державної регуляторної політики.

Щорічний звіт оприлюднюється шляхом його опублікування в районній газеті «Глухівщина».

У звіті про відстеження результативності регуляторного акта зазначаються :

- кількісні та якісні значення показників результативності, що є результатами відстеження результативності;

- дані та припущення, на основі яких здійснено відстеження результативності, а також способи їх одержання;

- використані методи одержання результатів відстеження результативності.

 

8. Перегляд регуляторних актів.

Рішення про необхідність перегляду регуляторного акта, прийнятого Радою, на підставі аналізу звіту про відстеження його результативності приймає розробник проекту цього регуляторного акта.

Перегляд регулярного акта здійснюється:

-        на підставі аналізу звіту про відстеження  результативності цього регуляторного акта;

-         за власною ініціативою Ради;

-         в інших випадках, передбачених Конституцією та іншими законодавчими актами України.

У разі наявності вищезазначених підстав, Рада може прийняти рішення про зміну регуляторного акта, зупинення його дії, скасування або про необхідність залишення цього регуляторного акта без змін або про необхідність його перегляду.

 

9. Порядок роботи робочої комісії із прискореного перегляду регуляторних актів (відповідальна постійна комісія, далі - комісія). 

         Основною формою роботи комісії є засідання, які скликаються головою комісії.

         Засідання сформованої комісії скликаються з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії про дату, час та місце проведення засідання та його порядок денний. Засідання проводяться в приміщенні Ради.

         Засідання комісії веде її голова або, у разі його відсутності, заступник голови комісії. У разі невиконання ними цієї функції робоча комісія зі свого складу визначає головуючого на засіданні.

         Засідання комісії є повноважним, якщо в ньому бере участь не менш як половина її загального складу.

         Усі рішення на засіданні комісії приймаються більшістю від загальної кількості членів комісії. У випадку, якщо кількість членів комісії є парною і за або проти певного рішення або питання проголосувала половина членів робочої комісії, голос головуючого на засіданні має вирішальне значення.

         На засіданні комісії ведеться протокол, що підписується головуючим на засіданні комісії. Відповідні матеріали, прийняті комісією оформляються додатками до протоколів засідань комісії.

         Член комісії, який бере участь у її засіданні і не згоден з рішенням, прийнятим на засіданні, має право висловити у письмовій формі окрему думку, яка додається до відповідного протоколу засідання робочої комісії. 

 

Голова                                                                                                В.В.Цюкало

 

Головна

Дата последнего изменения этого узла 07.02.2012

Hosted by uCoz