03.01.13 |
|
√Ћ”’≤¬—№ ј –ј…ќЌЌј –јƒј —”ћ—№ ќѓ ќЅЋј—“≤ Ўќ—“≈ — Ћ» јЌЌя ѕТя“Ќјƒ÷я“ј —≈—≤я – ≤ Ў ≈ Ќ Ќ я 02.03.2012 √лух≥в
« метою п≥двищенн¤ громадськоњ активност≥ та д≥¤льност≥ об'Їднань громад¤н, налагодженн¤ зворотного звТ¤зку у сп≥впрац≥ орган≥в виконавчоњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ з ≥нститутами громад¤нського сусп≥льства, њх залученн¤ до участ≥ в процесах формуванн¤ та реал≥зац≥њ державноњ та рег≥ональноњ пол≥тики, розгл¤нувши поданий √лух≥вською районною державною адм≥н≥страц≥Їю проект районноњ програми взаЇмод≥њ орган≥в виконавчоњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ з громадськ≥стю та спри¤нн¤ розвитку громад¤нського сусп≥льства на 2012 р≥к, схвалений розпор¤дженн¤м голови √лух≥вськоњ районноњ державноњ адм≥н≥страц≥њ в≥д 21.02.2012 є 145, керуючись пунктом 16 частини 1 статт≥ 43 «акону ”крањни Дѕро м≥сцеве самовр¤дуванн¤ в ”крањн≥Ф, районна рада ¬»–≤Ў»Ћј: 1. «атвердити районну програму взаЇмод≥њ орган≥в виконавчоњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ з громадськ≥стю та спри¤нн¤ розвитку громад¤нського сусп≥льства на 2012 р≥к (додаЇтьс¤). 2. онтроль за виконанн¤м р≥шенн¤м покласти на пост≥йну ком≥с≥ю мандатну з питань регламенту, законност≥, правопор¤дку та територ≥ального устрою.
√олова ¬.¬.÷юкало
ƒодаток до р≥шенн¤ районноњ ради в≥д 02.03.2012 р.
–ј…ќЌЌј ѕ–ќ√–јћј ¬«ј™ћќƒ≤ѓ ќ–√јЌ≤¬ ¬» ќЌј¬„ќѓ ¬Ћјƒ» “ј ќ–√јЌ≤¬ ћ≤—÷≈¬ќ√ќ —јћќ¬–яƒ”¬јЌЌя « √–ќћјƒ—№ ≤—“ё “ј —ѕ–»яЌЌя –ќ«¬»“ ” √–ќћјƒяЌ—№ ќ√ќ —”—ѕ≤Ћ№—“¬ј Ќј 2012 –≤
≤. ѕаспорт –айонноњ програми взаЇмод≥њ орган≥в виконавчоњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ з громадськ≥стю та спри¤нн¤ розвитку громад¤нського сусп≥льства на 2012 р≥к (дал≥ Ц ѕрограма)
≤≤. ¬изначенн¤ проблеми, на розвТ¤занн¤ ¤коњ спр¤мована ѕрограма 2.1. јнал≥з стану розвитку громад¤нського сусп≥льства ѕроцес ≥нтеграц≥њ ”крањни в Ївропейське сп≥втовариство вимагаЇ впровадженн¤ стандарт≥в розвиненого демократичного сусп≥льства. –озвиток громад¤нського сусп≥льства Ї нев≥д'Їмним д≥Ївим чинником розбудови ”крањни ¤к демократичноњ правовоњ держави за умови конструктивного та в≥дпов≥дального д≥алогу з нею в межах правового пол¤. —при¤нн¤ розвитку громад¤нського сусп≥льства з боку м≥сцевих орган≥в влади - це налагодженн¤ ефективноњ взаЇмод≥њ м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ з ≥нститутами громад¤нського сусп≥льства, що повинна базуватис¤ на партнерств≥, взаЇмн≥й зац≥кавленост≥ в дос¤гненн≥ ц≥лей, пов'¤заних з процесом демократизац≥њ вс≥х сфер державного управл≥нн¤ та сусп≥льного житт¤, соц≥ально-економ≥чним та духовним прогресом, всеб≥чним забезпеченн¤м захисту прав ≥ свобод людини та громад¤нина. ”сп≥шна ефективна взаЇмод≥¤ орган≥в виконавчоњ влади, орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ з громадськ≥стю Ї важливою складовою вир≥шенн¤ актуальних питань м≥сцевоњ пол≥тики та соц≥ально-економ≥чного розвитку рег≥ону. ƒо ≥нститут≥в громад¤нського сусп≥льства (≤√—) належать громадськ≥, рел≥г≥йн≥, благод≥йн≥ орган≥зац≥њ, профес≥йн≥ сп≥лки та њх об'Їднанн¤, творч≥ сп≥лки, асоц≥ац≥њ, орган≥зац≥њ роботодавц≥в, недержавн≥ засоби масовоњ ≥нформац≥њ та ≥нш≥ неп≥дприЇмницьк≥ товариства ≥ установи, легал≥зован≥ в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни. ¬ √лух≥вському район≥ станом на 14.02.2012 √лух≥вським м≥ськрайонним управл≥нн¤м юстиц≥њ —умськоњ област≥ зареЇстровано 24 громадськ≥ орган≥зац≥њ р≥зноњ спр¤мованост≥ (з них 10 зареЇстрован≥ ¤к юридичн≥ особи, 14 легал≥зован≥ шл¤хом пов≥домленн¤). ѕредставники восьми обТЇднань громад¤н вход¤ть до складу громадськоњ ради при √лух≥вськ≥й районн≥й державн≥й адм≥н≥страц≥њ. —творена координац≥йна рада з питань взаЇмод≥њ з громадськими орган≥зац≥¤ми учасник≥в бойових д≥й на територ≥њ ≥нших держав, до складу ¤коњ входить голова √лух≥вськоњ районноњ орган≥зац≥њ —п≥лки ветеран≥в јфган≥стану (воњн≥в-≥нтернац≥онал≥ст≥в). Ќалагоджена активна сп≥впрац¤ з √лух≥вською районною громадською орган≥зац≥Їю соц≥ального захисту ≥нвал≥д≥в та √лух≥вською районною орган≥зац≥Їю ветеран≥в. —п≥впрац¤ з ≥нститутами громад¤нського сусп≥льства зд≥йснюЇтьс¤ в район≥ за р≥зними формами: участь у робот≥ громадськоњ ради, проведенн¤ зас≥дань за "круглим столом", консультац≥й з актуальних питань державного управл≥нн¤ та розвитку рег≥ону, залученн¤ до заход≥в, що провод¤тьс¤ адм≥н≥страц≥Їю з нагоди в≥дзначенн¤ державних св¤т ≥ памТ¤тних дат, п≥дтримка та спри¤нн¤ реал≥зац≥њ ≥н≥ц≥атив громадськост≥ та ≥нше. ¬одночас актуальною проблемою розвитку громад¤нського сусп≥льства в √лух≥вського району Ї недостатн≥й р≥вень консол≥дац≥њ сусп≥льства в питанн¤х державотворенн¤ та розвитку рег≥ону, взаЇмод≥њ м≥ж ≥нститутами громад¤нського сусп≥льства та органами влади в питанн¤х формуванн¤ та реал≥зац≥њ державноњ та рег≥ональноњ пол≥тики. јнал≥з стану розвитку громад¤нського сусп≥льства показуЇ, що даний розвиток Ї невисоким. Ѕ≥льш≥сть громадських обТЇднань не про¤вл¤ють активност≥, в основному, вони Ї малочисельними ≥ представлен≥ в громадському житт≥ њх кер≥вниками. √ромадська активн≥сть орган≥зац≥й Ї низькою, часто в≥д≥рваною в≥д сусп≥льно-важливих процес≥в розвитку в≥дпов≥дних територ≥й та вир≥шенн¤ актуальних проблем громад. Ќизький р≥вень кадровоњ, ≥нтелектуальноњ, ф≥нансовоњ та ≥нституц≥йноњ спроможност≥ громадських орган≥зац≥й, недостатн≥й р≥вень спри¤нн¤ з боку орган≥в влади щодо створенн¤ умов дл¤ њх повноц≥нноњ роботи стримуЇ пост≥йний розвиток та зменшуЇ масштаби д≥¤льност≥ ≥нститут≥в громад¤нського сусп≥льства. ≤снуЇ взаЇмна недов≥ра м≥ж органами влади та представниками ≥нститут≥в громад¤нського сусп≥льства щодо необх≥дност≥ налагодженн¤ т≥сних механ≥зм≥в взаЇмод≥њ та сп≥впрац≥, що, зокрема, обумовлено скептичним баченн¤м з боку влади можливостей громадських орган≥зац≥й профес≥йно та ефективно впливати на формуванн¤ рег≥ональноњ пол≥тики проводити анал≥з њњ реал≥зац≥њ, з боку громадськост≥ Ц можливостей вир≥шувати проблеми певних соц≥альних груп на м≥сцевому р≥вн≥ та бажанн¤ враховувати њх пропозиц≥њ та рекомендац≥њ. ƒуже часто на м≥сцевому р≥вн≥ в≥дсутн≥ пр≥оритети та прозор≥ ≥ взаЇмовиг≥дн≥ правила взаЇмод≥њ м≥ж органами влади та орган≥зац≥¤ми "третього сектору". ” свою чергу д≥¤льн≥сть ≥нститут≥в громад¤нського сусп≥льства часто в≥д≥рвана в≥д тих соц≥альних груп чи м≥сцевих громад, ¤к≥ вони представл¤ють, не проводитьс¤ анал≥з та актуал≥зац≥¤ сусп≥льно-важливих проблем. ”се вищезазначене не спри¤Ї дов≥р≥ з боку громадськост≥ ¤к до м≥сцевих орган≥в влади, так ≥ до ≥нститут≥в громад¤нського сусп≥льства. ” результат≥ в≥дзначаЇмо низький р≥вень сусп≥льно-корисноњ добров≥льноњ активност≥ громад¤н. “акож необх≥дним Ї зб≥льшенн¤ публ≥чност≥ м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, систематичне вивченн¤ громадськоњ думки щодо актуальних питань державноњ та рег≥ональноњ пол≥тики та актуальних питань життЇзабезпеченн¤ окремих територ≥й.
2.2. ¬изначенн¤ чинник≥в стримуванн¤ подальшого розвитку громад¤нського сусп≥льства ѕроблеми розвитку громад¤нського сусп≥льства в район≥ Ї тотожними загальноукрањнським та загальнообласним тенденц≥¤м ≥ п≥дтверджуютьс¤ даними загальнонац≥онального опитуванн¤ населенн¤ ”крањни ‘ондом "ƒемократичн≥ ≥н≥ц≥ативи", що проводилось з 18 по 27 вересн¤ 2011 року. «а його результатами: в ”крањн≥ лише 5% тих, хто бере участь у д≥¤льност≥ громадських орган≥зац≥й, 48% населенн¤ крањни вважають, що в ”крањн≥ потр≥бн≥ громадськ≥ орган≥зац≥њ ≥ 44% населенн¤ громадським орган≥зац≥¤м дов≥р¤ють; знають про ≥снуванн¤ таких орган≥зац≥й за м≥сцем свого проживанн¤ лише 28%; громад¤ни ”крањни у своњй б≥льшост≥ вважають, що зовс≥м не мають змоги впливати на стан справ у сусп≥льств≥, зокрема, на м≥сцевому р≥вн≥: 67% певн≥, що зовс≥м не можуть впливати, 15% Ц можуть певною м≥рою ≥ лише 2% Ц можуть уповн≥; водночас громад¤ни, ¤к≥ беруть участь у д≥¤льност≥ громадських орган≥зац≥й, в≥дчувають значно б≥льшу спроможн≥сть чинити вплив на стан справ на м≥сцевому р≥вн≥: повною м≥рою Ц 13% член≥в громадських орган≥зац≥й, певною м≥рою впливати Ц 50% (не спроможних 34%); т≥, хто бере участь у д≥¤льност≥ громадських орган≥зац≥й, значно краще оц≥нюють можливост≥ м≥сцевоњ влади йти на д≥алог з громадськ≥стю: серед них 54% вважають, що ≥нод≥ м≥сцева влада враховуЇ думку громадськост≥, а на думку 14% Ц враховуЇ досить часто ≥ лише 19% учасник≥в д≥¤льност≥ громадських орган≥зац≥й певн≥, що позиц≥¤ громадськост≥ завжди ≥гноруЇтьс¤; натом≥сть серед тих, хто непричетний до д≥¤льност≥ громадських орган≥зац≥й (а таких 95%), переважаЇ думка, що влада завжди ≥гноруЇ думку громадськост≥ (33%), 24% думають, що влада ≥нод≥ на думку громадськост≥ зважаЇ, а 2% Ц що зважаЇ досить часто. ѕроте найб≥льше серед них тих, хто н≥чого про взаЇмод≥ю влади ≥ громадськост≥ не знаЇ (44%); громад¤ни називають р≥зн≥ причини, через ¤к≥ вони не беруть участ≥ в д≥¤льност≥ громадських орган≥зац≥й, проте, головна Ц в≥дчутт¤ власноњ неспроможност≥ щось зм≥нити (27%). ўе серед причин були вказан≥: нец≥кав≥сть до такоњ д≥¤льност≥ (25%), в≥дсутн≥сть часу займатис¤ безоплатною д≥¤льн≥стю (20%), недов≥ра до громадських орган≥зац≥й (14%). ѕроте 22% громад¤н в≥дпов≥ли, що не беруть участ≥ в д≥¤льност≥ громадських орган≥зац≥й, бо не знають, ¤к це реально зробити, н≥хто њм цього не пропонував; основними причинами, ¤к≥ заважають сп≥впрац≥ громадськост≥ з владою, громад¤ни вважають нев≥ру людей у те, що њхн≥й вплив на владу може бути д≥Ївим (34%), неготовн≥сть орган≥в влади сп≥впрацювати з громадськ≥стю, непрозор≥сть орган≥в влади, в≥дсутн≥сть ≥нформац≥њ про њњ р≥шенн¤. —еред р≥зних форм д≥¤льност≥ громадських орган≥зац≥й населенн¤ найб≥льш важливими вважаЇ т≥, ¤к≥ повТ¤зан≥ з контролем за д≥¤льн≥стю влади (42%), допомогою люд¤м у обстоюванн≥ ними своњх прав (39%), допомогою соц≥ально уразливим соц≥альним групам (37%), сп≥льним виробленн¤м з владою державних р≥шень (25%), захистом довк≥лл¤ (23%). Ќа сьогодн≥ ≥снуЇ проблема подальшого розвитку громад¤нського сусп≥льства, що обмовлена наступними причинами: недостатн≥й р≥вень конструктивного д≥алогу та сп≥впрац≥ м≥ж владою та громадськ≥стю, усв≥домленн¤ громад¤нами демократичних механ≥зм≥в участ≥ у формуванн≥, реал≥зац≥њ рег≥ональноњ пол≥тики, њх самоорган≥зац≥њ, ≥нституц≥йна слабк≥сть, само≥зольован≥сть та пасивн≥сть ≥нститут≥в громад¤нського сусп≥льства у процесах вир≥шенн¤ м≥сцевих проблем. ѕрийн¤тт¤ та реал≥зац≥¤ ѕрограми дозволить закр≥пити та вдосконалити механ≥зми взаЇмод≥њ орган≥в влади та ≥нститут≥в громад¤нського сусп≥льства, розширить сферу в≥дпов≥дальност≥ м≥сцевих орган≥в влади щодо спри¤нн¤ розвитку громад¤нського сусп≥льства, спри¤тиме громадськост≥ в налагодженн≥ сп≥впрац≥ з органами влади, њх в≥дпов≥дальност≥ щодо реал≥зац≥њ власних ≥н≥ц≥атив та заход≥в, розвитку активноњ громад¤нськоњ позиц≥њ, формуванню громадськоњ культури сусп≥льства, збереженню громад¤нського порозум≥нн¤ на територ≥њ району. ѕроведенн¤ конкретних заход≥в в рамках реал≥зац≥њ ѕрограми потребуЇ в≥дпов≥дного ф≥нансуванн¤ з районного бюджету. ћета, завданн¤, напр¤ми, заходи програми заснован≥ на положенн¤х онституц≥њ ”крањни, «акон≥в ”крањни "ѕро об'Їднанн¤ громад¤н", "ѕро волонтерську д≥¤льн≥сть", "ѕро доступ до публ≥чноњ ≥нформац≥њ", "ѕро ≥нформац≥ю", онцепц≥њ спри¤нн¤ органами виконавчоњ влади розвитку громад¤нського сусп≥льства, затвердженоњ розпор¤дженн¤м аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 21 листопада 2007 р. є 1035-р, та постанови аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 03.11.2010 є 996 "ѕро забезпеченн¤ участ≥ громадськост≥ у формуванн≥ та реал≥зац≥њ державноњ пол≥тики".
≤≤≤. ћета ѕрограми √оловною метою ѕрограми Ї створенн¤ умов дл¤ розвитку громад¤нського сусп≥льства в район≥, п≥двищенн¤ громадськоњ активност≥ та д≥¤льност≥ об'Їднань громад¤н, налагодженн¤ зворотного звТ¤зку у сп≥впрац≥ орган≥в виконавчоњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ з ≥нститутами громад¤нського сусп≥льства, њх залученн¤ до участ≥ в процесах формуванн¤ та реал≥зац≥њ державноњ та рег≥ональноњ пол≥тики.
≤V. Ўл¤хи ≥ засоби розвТ¤занн¤ проблеми, обс¤ги та джерела ф≥нансуванн¤, строки та етапи виконанн¤ ѕрограми –озвТ¤занн¤ проблеми, на ¤ку спр¤мовуЇтьс¤ ѕрограма, передбачаЇтьс¤ шл¤хом проведенн¤ прот¤гом 2012 року заход≥в ≥з залученн¤м громадськост≥ до процес≥в формуванн¤ ≥ реал≥зац≥њ державноњ та рег≥ональноњ пол≥тики, проведенн¤ ≥нформац≥йних заход≥в щодо д≥¤льност≥ орган≥в влади та ≥нститут≥в громад¤нського сусп≥льства, п≥дтримку њх ≥н≥ц≥атив, вивченн¤ громадськоњ думки жител≥в району, забезпеченн¤ доступу до публ≥чноњ ≥нформац≥њ. –озпор¤дниками кошт≥в виступають √лух≥вська районна державна адм≥н≥страц≥¤ - 32700 гривень, управл≥нн¤ прац≥ та соц≥ального захисту населенн¤ районноњ державноњ адм≥н≥страц≥њ Ц 8000 гривень. ‘≥нансуванн¤ заход≥в ѕрограми зд≥йснюЇтьс¤ за рахунок кошт≥в районного бюджету в сум≥ 40700 гривень. –есурсне забезпеченн¤ ѕрограми: ќбс¤г кошт≥в, що пропонуЇтьс¤ залучити на виконанн¤ ѕрограми:
¬изначенн¤ конкретних заход≥в використанн¤ кошт≥в буде зд≥йснюватись на п≥дстав≥ окремих розпор¤джень голови √лух≥вськоњ районноњ державноњ адм≥н≥страц≥њ.
V. ѕерел≥к завдань, заход≥в ѕрограми та результативн≥ показники ќсновними завданн¤ми ѕрограми Ї подальший розвиток громад¤нського сусп≥льства в √лух≥вському район≥, залученн¤ громадськост≥ до процес≥в формуванн¤ та реал≥зац≥њ державноњ пол≥тики, зокрема, робота громадськоњ ради при √лух≥вськ≥й районн≥й державн≥й адм≥н≥страц≥њ; проведенн¤ публ≥чних та ≥нформац≥йних заход≥в щодо реал≥зац≥њ державноњ та рег≥ональноњ пол≥тики за участю м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади, орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, громадськост≥; сп≥впрац¤ та взаЇмод≥¤ з ≥нститутами громад¤нського сусп≥льства; розвиток громад¤нськоњ активност≥ молод≥, взаЇмод≥¤ з молод≥жними громадськими орган≥зац≥¤ми; вивченн¤ громадськоњ думки; п≥дтримка та попул¤ризац≥¤ ≥н≥ц≥атив суб'Їкт≥в громад¤нського сусп≥льства; п≥двищенн¤ профес≥йного р≥вн¤ представник≥в орган≥в влади та ≥нститут≥в громад¤нського сусп≥льства; забезпеченн¤ доступу до публ≥чноњ ≥нформац≥њ. ¬иконанн¤ ѕрограми дасть змогу: установити ефективний зворотн≥й звТ¤зок м≥ж владою й громадськ≥стю району, ураховувати пропозиц≥њ ≥нститут≥в громад¤нського сусп≥льства та думку громадськост≥ при вир≥шенн≥ завдань соц≥ально-економ≥чного ≥ культурного розвитку територ≥й; забезпечити конструктивну сп≥впрацю м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ з ≥нститутами громад¤нського сусп≥льства; актив≥зувати участь громадськост≥ у формуванн≥ ≥ реал≥зац≥њ державноњ та рег≥ональноњ пол≥тики; забезпечити в≥дкрит≥сть та прозор≥сть у д≥¤льност≥ м≥сцевих орган≥в влади; ≥нформувати жител≥в району про д≥¤льн≥сть м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади, орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, ≥нститут≥в громад¤нського сусп≥льства; забезпечити розвиток громад¤нськоњ активност≥ молод≥.
V≤. Ќапр¤ми д≥¤льност≥ та заходи ѕрограми Ќапр¤ми д≥¤льност≥ та заходи ѕрограми викладен≥ в додатку до ѕрограми.
V≤≤. оординац≥¤ та контроль за ходом виконанн¤ ѕрограми оординац≥¤ та контроль виконанн¤ заход≥в, передбачених ѕрограмою, покладаЇтьс¤ на сектор внутр≥шньоњ пол≥тики, звТ¤зк≥в з громадськими орган≥зац≥¤ми та засобами масовоњ ≥нформац≥њ апарату √лух≥вськоњ районноњ державноњ адм≥н≥страц≥њ. ¬иконавц≥ ѕрограми надають сектору внутр≥шньоњ пол≥тики, звТ¤зк≥в з громадськими орган≥зац≥¤ми та засобами масовоњ ≥нформац≥њ апарату √лух≥вськоњ районноњ державноњ адм≥н≥страц≥њ ≥нформац≥ю про виконанн¤ заход≥в ѕрограми до 1 кв≥тн¤, 1 липн¤, 1 жовтн¤ та 25 грудн¤ 2012 року. —ектор внутр≥шньоњ пол≥тики, звТ¤зк≥в з громадськими орган≥зац≥¤ми та засобами масовоњ ≥нформац≥њ апарату √лух≥вськоњ державноњ адм≥н≥страц≥њ подаЇ до 1 лютого 2013 року узагальнену ≥нформац≥ю про виконанн¤ ѕрограми головам √лух≥вськоњ районноњ державноњ адм≥н≥страц≥њ та районноњ ради.
ƒодаток до ѕрограми Ќапр¤ми д≥¤льност≥ та заходи ѕрограми
|
ƒата последнего изменени¤ этого узла 05.03.2012